דלק קידוחים מוכרת את חלקה במאגר 'תמר' לחברה מאבו דאבי

    צבי טסלר No Comments on דלק קידוחים מוכרת את חלקה במאגר 'תמר' לחברה מאבו דאבי

    דלק קידוחים חתמה על מזכר הבנות למכירת מלוא חלקה במאגר תמר הישראלי לחברת מובדאלה פטרוליום מאבו דאבי

    אסדת גז. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהתאם למחויבותיה של דלק קידוחים במסגרת מתווה הגז, המחייב אותה למכור את כל זכויותיה (22%) במאגר תמר עד סוף שנת 2021, חתמה הבוקר החברה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברת מובדאלה פטרוליום מאבו דאבי. זהו ההסכם המסחרי הגדול והמשמעותי ביותר שנחתם בין המדינות, מאז הסכמי אברהם אשר אפשרו יחסי שלום, דיפלומטיה ונורמליזציה בין איחוד האמירויות ומדינת ישראל.

    מובדאלה פטרוליום היא חברה בינלאומית לחיפוש והפקה של גז טבעי, הפועלת ב-10 מדינות, וממקדת את פעילות במזרח התיכון, צפון אפריקה, רוסיה ודרום מזרח אסיה, ופועלת גם במצרים החל משנת 2018.

    יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים אמר עם החתימה: "מזכר ההבנות שנחתם היום הוא צעד גדול בדרך אל השלמתו הסופית של מתווה הגז. עבורי זו גאווה גדולה להוביל את המהלך, ביחד עם חברינו במובדאלה פטרוליום, שמהווה נדבך חשוב נוסף במימוש החזון שלנו לחיזוק שיתופי הפעולה באזור. שיתוף הפעולה עם מובדאלה פטרוליום הוא עדות משמעותית נוספת לאיכותו של מאגר תמר, לפוטנציאל האדיר שקיים באגן הלבנט והוא יסייע להרחבת אפשרויות ההפקה והייצוא בשנים הקרובות".

    שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "הסכם מכירת חלקה של חברת דלק במאגר הגז הטבעי תמר לחברה מאבו דאבי מהווה עוד הוכחה להצלחה ביישום מתווה הגז שיזמתי ונאבקתי להעביר לפני מספר שנים. מונופול הגז התפרק, וחברות בינלאומיות גדולות נכנסות ומביעות את אמונן במשק הגז שלנו. כעת, לאחר החתימה על 'הסכמי אברהם', גם חברה ממדינה ערבית משקיעה בשוק הגז של ישראל. אני מאמין שזוהי תחילתו של שיתוף פעולה בין המדינות בתחום האנרגיה ובתחומים כלכליים ומדיניים נוספים לרווחתם של האזרחים".



    0 תגובות