יוצאים לטבע • שמורת טבע עיינות צוקים

    אתר קול חי | צילום: דורון ניסים 1 Comment on יוצאים לטבע • שמורת טבע עיינות צוקים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנסיעה בכביש העובר לאורך חופי ים המלח נותנת לנוסעים תחושה של התחדשות. כל ק"מ שעוברים בדרך העוברת לחופו של ים המוות מאפשר התבוננות בתמונת נוף אחרת.
    בצדי הדרך ניתן לראות את עצי התמר הנישאים. הרחק מהכרכים הסואנים במרכז הארץ, ניתן כאן לחוש, להרגיש ואפילו לחוות את הרוגע האמיתי. לעלות לסיור במערות קומראן, בהן נתגלו המגילות הגנוזות, לראות את מכמני הטבע בשמורה החבויה בעינות צוקים שאליה אנו פונים והיד עוד נטויה. הכול כאן חבר ליצירה אחת גדולה, שחלקה הגדול נעשה בידי הטבע ובעזרת האדם הפכה לכדאית ומהנה.
    במקום הנמוך בעולם, נמצאת שמורת הטבע הנמוכה בעולם – שמורת עינות צוקים. לצידו של ים המלח, בחלקה הפתוח של השמורה, נובעים מעיינות של מים מתוקים הזורמים לבריכות שכשוך ולבריכת שחייה גדולה. המקום הינו נווה המדבר הגדול בישראל ובחלקים שונים של השמורה עולם חי וצומח עשיר וייחודי. אפשר ליהנות מהמים, לערוך פיקניק לצידם, לאכול ולהתענג על הנוף המקסים של ים המלח והסביבה.

    ו.. רגע. למה עין פשחה? מקור השם הינו תוצאה של פרץ מעיינות מלוחים ומתוקים שבקעו מתוך המצוק המתרומם מעל הים ומכאן השם הערבי פשחה שפירושו מבקע, משבר. מי הגשמים המחלחלים מבעד לסדקי סלע הגיר והדולומיט באזור ההררי , ברום של 600 מטרים מעל לפני הים, פורצים ונובעים בעיינות צוקים ברום של 400 מטרים מתחת לפני הים ויצרו בשמורה קסם מיוחד.

    ביקור בשמורה זו מביא את המטיילים לאחד מגני הטבע הקסומים והמרהיבים ביופיים.

    מומלץ גם לבקר בשמורה החבויה במקום (מחייב תאום מראש) להלך בינות לעצי אשל המופיעים במגוון צבעים ,סמר ימי וגומא דל שיבולים, הקנה המצוי והרשימה ארוכה.
    שפע המעיינות ( כשבעים במספר) יצרו כאן מגוון של צומח מדברי, משולב בצומח גדות נחלים ובתוך מכלול הצומח המאפיין נאת מדבר זאת, לא נפקד מקומו של התמר, שהוא עצמו בן מדבר.

    לפרטים נוספים ותאום ביקור בשמורה החבוייה חייגו 02-9942355

     

    האזינו להמלצות על המסלול מתוך התכנית הבוקר עם אריאל ברמן:

     

    למסלולים נוספים של רשות הטבע והגנים לחצו כאן!

     

    teva



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אמנם זה חברה ממשלתית שלא מכסה את עצמה מפני שהעלויות הם גבוהות וההכנסות הם פחות מההוצאות…
      אבל חשוב שתדעו אני יצרתי קשר איתם ועם לא פחות ולא יותר פתוחים בשבת וישנם שם אנשים שעובדים בשבת ומשלמים להם גם מכספינו אנו ששומרים שבת… החרדים.
      חשבו פעמיים אם לנסוע לאותו מקום!