פסח של חירות ושמחה: חניכי 'אהל שרה' זכו לפסח מיוחד במינו

    ארי טננבוים No Comments on פסח של חירות ושמחה: חניכי 'אהל שרה' זכו לפסח מיוחד במינו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    לאחר שנה של בידודים ודירות מיוחדות לחולי קורונה, וכשהזיכרון ממסירות הנפש של הצוות מפסח שעבר עדיין טרי, במערך הדיור של 'אהל שרה' נערכו מראש לחג והפעם בשמחה ובאווירה פתוחה וחגיגית. את החג ציינו ב14 דירות מתוך 30 הדירות של מערך הדיור. בחלק גדול מהדירות אף נערך סדר פסח כהלכתו. בנוסף, חלק מהדירות פעלו במתכונת "נופשון" לטובת חניכים עם מוגבלויות קוגניטיביות מורכבות, על מנת שהמשפחות שלהם יוכלו לקיים את החג במנוחה ומרגוע.

    בעוד בשנה שעברה, משפחות נמנעו מלהחזיר את יקיריהן לחגוג את החג יחד עם כל המשפחה בגלל התפרצות התחלואה הקשה שהייתה בבני ברק, השנה, כשאווירת סוף קורונה מרחפת באוויר – משפחות רבות הזמינו את בניהם ובנותיהם המתגוררים במהלך השנה במערך הדיור של 'אהל שרה', לחגוג את החג יחד עם ההורים, האחים והמשפחות הרחבות.
    עוד תקופה ארוכה קודם החג, החלו באהל שרה להצטייד עם ציוד, מזון והפעלות לדיירים שישהו במהלך החג בדירותיהם. גם במטבח המרכזי עבדו במלוא המרץ על ארוחות החג שעלו על שולחן הסדר וערבו לחיך של הדיירים גם במהלך חול המועד.

    ביום חמישי בערב, ערב שבת הגדול הגיעו אבות הבתים והרכזים לשם עריכת בדיקת חמץ ביחד עם הדיירים והדיירות ושוב ביום שישי הגיעו הרכזים וליוו את הדיירים לשרפת חמץ. את הסדר ניהלו בכל דירה אב הבית אשר הגיע עם בני משפחתו.

    במהלך כל השבוע ובמיוחד בליל הסדר דירות הארגון קיבלו אוכל מיוחד לפי כל המסורות, המנהגים והחומרות בהם נוהגים הדיירים, בכל דירה שהו נשות ואנשי צוות עם בני ובנות זוגם. במטבח המרכזי של הארגון הכינו את ארוחות החג לפי כל המנהגים, המסורות ולפי תנאי התזונה של כל דייר.

    במהלך חול המועד, יצאו הדיירים לטיולים במבחר אתרים לפי בחירתם. הדיירים התפללו בכותל המערבי ובקבר שמואל הנביא, וסיירו להנאתרם בפארק רעננה, בגני יהושוע ועוד. בשאר ימי חול המועד, נהנו הדיירים מהפעלה בתוך הדירות על ידי להטוטנים, חוגי בישול והפעלות נוספות כמו שרק באהל שרה יודעים לארגן.

    לאחר שבוע שלם של חג הפסח שקדמו לו ימים רבים של מחשבה על כל פרט, ההכנות הקדחתניות וההיערכות מן הקצה אל הקצה, אפשר כעת לנשום לרווחה ולהודות לקב"ה על הסיעתא דשמיא, שהדיירים נהנו מכל רגע במהלך החג והכל עבר ללא פגע ואירועים חריגים.
    מילכי רכניצר מנהלת מערך הדיור ב'אהל שרה': "בשנה שעברה הצוות שלנו נאלץ להוכיח מסירות נפש למען הדיירים וחלקם אף שהו איתם את כל החג בבידוד. המסירות של הצוות לא נמדדת רק בזמנים קשים, אלא גם בזמני שגרה ומועדים אנו מעניקים לדיירים ולכל החניכים של 'אהל שרה' את מלוא תשומת הלב והאכפתיות על מנת להעניק להם את תחושת המשפחתיות ומלוא הצרכים שלהם"



    0 תגובות