הסטארטאפים החרדים מציגים: הצלת חיים ורובוטיקה

    ארי טננבוים No Comments on הסטארטאפים החרדים מציגים: הצלת חיים ורובוטיקה
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם גיוסים של כ-6 מיליון דולר, חממת BizLabs לסטארטאפים חרדים בשלבים מתקדמים מסיימת מחזור שלישי עם סטארטאפים איכותיים שיוצאים אל העולם הגדול אחרי גיוסי הון, מוצר מתקדם, לקוחות ושיתופי פעולה גלובליים

    שנת הקורונה 2020, היתה שנה גרועה לכלכלה הישראלית כמו לרוב מדינות העולם. אך דווקא סצינת הסטארטאפים הישראלית רשמה שיאים חדשים. במהלך חודשי הקיץ והחודשים האחרונים נרשמו גיוסים מפתיעים בעשרות עסקאות שביצעו סטארטאפים מקומיים כולל גם השקעות בשלבים מוקדמים (A וSeed-).

    גם תחום הסטארטאפים בציבור החרדי קיבל השנה דחיפה משמעותית. לצד ההבנה של חרדים רבים כי תחום ההייטק יהיה תחום תעסוקה יציב גם במשברים הבאים שעלולים להתרחש, גם מספר היזמים החרדים עלה וחלקם – כמה מפתיע – גם בתחומים של רפואה ובריאות.

    תכנית BizLabs – החממה לסטארטאפים חרדים בשלבים מתקדמים שפועלת במתחם ביזמקס בירושלים כבר מספר שנים. פתחה השנה מחזור ראשון של תכנית BizLabs MedTech ב'מרכז אחים ליזמות ועסקים' בבני ברק בניהולו של ד"ר אלעד שטרן, שיפעל בשיתוף פעולה עם המרכז הרפואי וולפסון ויוקדש לטכנולוגיות מתחומי הבריאות הדיגיטלית.

    בימים אלה הסתיים מחזור נוסף של תכנית BizLabs בירושלים בניהולו של פעיל ההייטק גיל שורקה. שבעת הסטארט-אפים שיוצאים בימים אלה להתמודדות בעולם הגדול, גייסו עד לסיום החממה סכום כולל של כ-6 מיליון דולר, רובם השיקו פעילות בחו"ל והחברות מעסיקות יחד קרוב ל-40 עובדים.

    ההתעניינות בחברות מגיעה עד לחברות בינלאומיות ושת"פים עם גופים מובילים בארץ ובעולם. החברות שסיימו את החחמה הן:

    Amalyzer – פלטפורמה שעוזרת לסוחרים באמזון ובאתרי מסחר אלקטרוני אחרים לנתח את דוחות המכירות והפעילות ולקבל החזרים על תקלות ופערי חיוב.

    Babytech – פיתחה בקבוק מהפכני לשימוש חד פעמי לתינוקות עם פטנט של אי חדירת אוויר אל תוך הבקבוק, מה שיכול לעזור לתינוקות וגם לפגים עם בעיות גזים ולמנוע ירידה בסטורציה אצל פגים.

    Humigal – פיתוח של חיישנים שמותקנים בשכבת הבידוד של בניינים ובתים פרטיים, לשם איתור מוקדי הדליפה עוד טרם הופעת הנזילה וכך נמנעת החדירה של המים למבנה, וניתן לבצע תיקונים מהירים בעלות נמוכה.

    Marx Biotechnology – פיתוח טכנולוגי של בדיקת דם המאבחן את הופעתו המוקדמת של "מחלת השתל נגד המאכסן" (GVHD) על ידי ניטור פונקציות ברמה המולקולרית שצריכות להשתנות כדי שהמחלה תתרחש. תוצאות סופיות של הבדיקה זמינות תוך שעתיים המאפשרות לרופאים לקבל החלטות על המשך הטיפול בצורה מהירה, מדויקת ויעילה, מה שיכול להציל חיים רבים.

    Delta Backup – מספקת פתרון גיבוי איכותי ומהיר לעסקים קטנים ובינוניים, קל להתקנה גם על ידי המשתמש הפשוט. תוכנת הגיבוי מותאמת לכל משתמש, קלה לשימוש ובעלות תחרותית גם לחברות הIT.

    Read Twogether – אלגוריתם מוגן בפטנט המציג סוגים שונים של מחרוזות טקסט (שפות שונות, למשל: עברית והתרגום לספרדית) בשורת קריאה אחת. האלגוריתם יאפשר תרגום וגם למידת שפה. הטמעת טקסט התרגום בתוך הטקסט המקורי מסייעת למוח ולעין לקרוא את טקסט התרגום בצורה סימולטנית ולקבל שליטה על הקריאה וההבנה של השפה החדשה.

    X-Tend Robotics – מפתחת מערכת הפעלה בתחום הרובוטיקה שיכולה להוזיל את ייצור הרובוטים באופן משמעותי בעתיד. הפלטפורמה לבנייה והפעלה של רובוטים פועלת בצורה מודולרית המאפשרת בנייה וייצור בעלות נמוכה במיוחד ובזמן מהיר.

    חממת BizLabs פועלת במתחם 'ביזמקס' בירושלים, במסגרת שותפות של קרן 'אחים גלובל', קרן קמ"ח והרשות לפיתוח ירושלים, ובתמיכת הגופים המובילים בתעשיית ההייטק הישראלית בהן; אמאזון, מייקרוסופט, גוגל, ג'נרל מוטורס, האוניברסיטה העברית, יגאל ארנון, KPMG, Fiverr, JVP, והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).



    0 תגובות