יאיר וינשטוק: "ראו על הרב את ההשתקפות של כל השושלת"

    אסתי פלד No Comments on יאיר וינשטוק: "ראו על הרב את ההשתקפות של כל השושלת"

    הסופר יאיר וינשטוק מתלמידי הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל זקן ראשי הישיבות, בשיחה מיוחדת ל"מהדורה המרכזית" סיפר על השנים במחיצתו כבחור ישיבה ודמותו הגדולה שהעמידה תלמידים רבים, "ראו עליו את השראת השכינה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסופר יאיר וינשטוק סיפר הערב (ראשון) ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן על הגאון הגדול הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל זקן ראשי הישיבות שחסה בצילו בתקופת לימודיו בישיבה לפני כארבעים שנה, "כל מי שראה אותו אמר כי ראו בדמותו את ההשתקפות של השושלת שהגיע ממנה, עד רבי חיים מוולוז'ין. שאני הייתי רואה אותו צועד ברחוב ראו עליו את השראת השכינה. איש קדוש שהיה שמור בקדושה וטהרה מאז ילדותו".

    וינשטוק סיפר כי כל מטרתו של הרב הייתה, "לגדל כאן דור של תלמידי חכמים שאין להם שום נגיעה לעולם המודרני והוא הצליח בכך. כל אחד קיבל ממנו מהאש הלוהטת של האיש הזה, שהיה מורם מאה רמות מעל הדור כולו".

    הראש ישיבה דיבר לכולם, "הראש ישיבה הסתדר גם עם הבחורים הצעירים ממרומי גילו המופלג, הוא הבין בחורים צעירים, גם שהגיעו אליו עם ילדים קטנים הוא ידע איך לדובב אותם והבין את נפש הילדים. אנחנו קיבלנו ממנו לא רק שיעורי תורה".

    יאיר וינשטוק סיפר על האדמו"ר מלעלוב הסבא של האדמורי"ם כיום, "הוא היה לוקח את הג"מ שלומדים בישיבת בריסק והיה מאזין לשיעורים שלו. הוא אמר עליו שרואים עליו שהוא לומד מתוך יראת שמיים, עוד הוא אמר כי השיעורים שלו מכניסים בו מתיקות תורה ואי אפשר להפסיק".



    0 תגובות