תלונה נגד נשיאת העליון: גרמה לעינוי דין לתושבי "מצפה כרמים"

    איתי גדסי No Comments on תלונה נגד נשיאת העליון: גרמה לעינוי דין לתושבי "מצפה כרמים"

    מנכ"ל ארגון בצלמו כתב במכתב התלונה: "מבדיקת חופש מידע שעשיתי אין כמעט תיקים שחיכו להכרעה זמן רב ובוודאי לא תיק שבו תלויים חיים של מאות נשים וילדים פשוטו כמשמעו"

    מצפה כרמים צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תלונה כנגד הנשיאה חיות גרמה לעינוי דין למאות נשים וילדים בכך שעכבה כשנה את מתן פסק דין על מצפה כרמים. בתלונה אשר הוגשה על ידי ארגון זכויות האדם בצלמו לנציב תלונות הציבור על שופטים , השופט בדימוס אורי שוהם, נכתב: שנים רבות נתונים תושבי מצפה כרמים בפחד על גורל ביתם בגלל עתירות של ארגוני שמאל קיצוני.

    בשנים האחרונות, הגישו התושבים בקשות חוזרות ונשנות לקבלת פסק דין מכריע לגבי בתיהם. בבקשת התושבים נאמר כי הם מוכנים לקבל אפילו פסק דין שלילי, אבל לדעת לאן פניהם מועדות. הנשיאה אסתר חיות סירבה לבקשות, ושופטי בג"ץ לא הכריעו במשפטם של תושבי הישוב, ומתוך כך נגרם עינוי דין למאות נשים וילדים חסרי ישע.

    כזכור מצפה כרמים הוקם תחילה דרומית לישוב כוכב השחר במועצה איזורית בנימין. לאחר הקמתו, עבר הישוב בהוראת הממשלה למקום הנוכחי, ממזרח לכוכב השחר.

    בשנת 2011 הוגשה עתירה לבג"ץ נגד התכניות במקום, בטענה שמדובר בשטח פלסטיני במקביל לעתירה זו, תושבי מצפה כרמים הגישו תביעה כנגד המדינה, בטענה שהממשלה שלחה אותם לשטח אותו הכשירה.

    באוגוסט 2018, פסק השופט ארנון דראל, בעקבות תביעתם של תושבי הישוב, כי יש להחיל על היישוב את "תקנת השוק" – הסדר משפטי המטפל בתוצאה של מכירת נכס על ידי מי שאינו בעליו, ומאפשר את פיצוי הבעלים ואת המשך המגורים על הקרקע. כמה חודשים לאחר הפסיקה חזר הדיון לבג"ץ, ומאז עד פסיקתו של בג"ץ ביום חמישי האחרון, יותר משנה שתושבי מצפה כרמים רדפו אחרי בג"ץ בכדי לקבל פסק דין.

    כבר לפני מספר חודשים יצאו מאות מתושבי מצפה כרמים להפגין מול בית המשפט העליון, בטענה לעינוי דין מצד שופטי בג"ץ. 50 כלי רכב יצאו בשיירה מהישוב לכיכר אגרנט בירושלים. המפגינים הניפו שלטים עליהם התנוססו סיסמאות כגון: "כשבג"ץ רוצים הם יודעים לפסוק מהר", ועוד משפטים נוספים המשקפים את העוול, ומציאות חיים של חוסר וודאות, שנגרם לתושבים בתוצאה מהתנהלותם של שופטי בג"ץ.

    כעת כאמור הוגשה תלונה רשמית כנגד הנשיאה.

    התלונה אשר הוגשה כנגד אסתר חיות, עוסקת בחומרת עינוי הדין ובכך שמדובר בתקדים משפטי: "מבדיקת חופש מידע שעשיתי אין כמעט תיקים שחיכו להכרעה זמן רב ובוודאי לא תיק שבו תלויים חיים של מאות נשים וילדים פשוטו כמשמעו". כך מציין בתלונה מנכ"ל הארגון.

    לסיכום נכתב בתלונה כי במידה ובג"ץ היה מעכב את הכרעתו בכדי לפסוק לטובת התושבים עוד ניחא , אבל משפסק להרוס, נראה כי לא הייתה סיבה לעיכוב הכרעת בית המשפט בפסק הדין של הישוב מצפה כרמים.

    מארגון בצלמו נמסר. לכל אדם מגיע הזכות לצדק במשפט. עינוי דין מתמשך של למעלה משנה מהווה ההיפך הגמור מצדק. מצער מאוד שבעוד שופטי בג"ץ שוב ושוב מכבדים מקשיבים ופוסקים לטובת מחבלים ובני משפחותיהם. כשזה מגיע לקולם של אזרחי ישראל שעושים צבא ומשלמים מיסים בג"ץ אוטם אזנו משמוע. אנחנו בטוחים שהנציב יראה את התנהגותה של הנשיאה בחומרה רבה וינזוף בה על כך ויוודא שלהבא לא יקרה שוב מקרים דומים של עינוי דין.



    0 תגובות