ראש המל"ל באבו דאבי: "באנו להפוך את החזון למציאות"

    שלמה ריזל No Comments on ראש המל"ל באבו דאבי: "באנו להפוך את החזון למציאות"

    עם נחיתת המשלחת הישראלית אמריקנית שהתקבלה בכבוד מלכים ע"י שר החוץ ובכירי המדינה, נשא דברים ראש המל"ל מאיר בן שבת בשדה התעופה ואמר, "אנחנו מבקשים להודות לנסיך הכתר מוחמד בין זיאד על צעדו האמיץ"

    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום היסטורי: המשלחת הישראלית אמריקנית בראשותו של ראש המל"ל מאיר שבת נחתה באבו דאבי בירת האיחוד האמירויות, עם נחיתת המשלחת התקבלו חברי המשלחת בכבוד רב על ידי שר החוץ של האמירויות ובכירים נוספים באמירויות.

    אחרי קבלת הפנים המיוחדת, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת והיועץ המיוחד לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר נפגשים כעת עם שר המדינה לענייני חוץ גרגש באבו דאבי, איחוד האמירויות.

    ראש המל"ל מאיר בן שבת נשא דברים בהצהרה משותפת וחגיגית יחד עם היועץ המיוחד לנשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב רוברט אובריאן.

    ראש המל"ל פתח את נאומו בשפה הערבית ואמר: "שלום עליכם ורחמי אלוהים וברכותיו. אני גאה ושמח מאוד להיות כאן כראש המשלחת הישראלית. הגענו לכאן כדי להפוך את החזון למציאות. אין גבול לשיתוף הפעולה שנוכל לכונן בינינו: במדע, בחדשנות, בבריאות, בתעופה, בחקלאות, באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. אנחנו קוראים למדינות נוספות להשתתף איתנו בתהליך השלום למען עמי כל האזור. תודה למארחינו האמירתים ולשותפינו האמריקנים על מנהיגותכם".

    בן שבת החל לנאום בעברית ואמר, "אני נרגש לעמוד בראש המשלחת הישראלית הרשמית לאיחוד האמירויות הערביות. הגענו לכאן נציגים בכירים של ממשלת ישראל ואנוכי הדל בטיסה מסחרית ישירה היסטורית. הגענו לאור יום ולעיני כל במטוס הנושא דגל ישראל ביחד עם ידידינו האמריקאים, אשר להם תפקיד מפתח בכינון השלום".

    בן שבת הודה בשם ראש הממשלה, "לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולשליחו ג'ארד קושנר וצוותו. כמו גם לעמיתי היקר, רוברט אובריאן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, על החזון, על התבונה ועל המאמצים שהשקיעו כדי שנגיע לרגע הזה".

    בן שבת הזכיר כי מדובר בהסכם השלום השלישי לאחר 25 שנה עם מדינה ערבית, "רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל. השנים הרבות שחלפו, לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. ברצוני להביע בפני מארחיי ובראשם הוד מעלתו שייח' מוחמד בן זאיד, נסיך הכתר של איחוד האמירויות, את הערכתנו על צעדו האמיץ".

    בן שבת הוסיף והבהיר כי "לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף – אזורנו רבוי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו את העוז ואת היכולת לעמוד בפניהם. זאת הודות לרוח האדם המפעמת בנו, לראייה החזונית, לדמיון לחשוב בגדול, ליכולת לחדש, לרצון להצליח, לנכונות להשתנות ולאמונה שבכוחנו לשנות את המציאות. אנו נושאים עינינו לאופק חדש באזור. אופק של שיתוף פעולה בין חברות מתקדמות, אופק של טכנולוגיה, של חדשנות, של שגשוג, של צמיחה ושל תקווה".

    בן שבת הבהיר את הפן הדתי בהסכם ואמר, "לא בכדי אנו קוראים להסכם הזה ולנוספים שיבואו בעקבותיו – "הסכמי אברהם". אברהם, אבינו הראשון, נשא חזון חדשני. הוא יצא נגד המסמרות והאמונות שרווחו בימיו ולפניו, ייסד את האמונה באל אחד – האל שהבטיח לו להיות מקור הברכה לכולנו: "ונברכו בך כל משפחת האדמה".

    בסיום דבריו אמר ראש המל"ל, "בבואנו לכונן את היחסים בין ישראל לאמירויות, אנו שואבים השראה מאבינו המשותף ופורצים לדרך חדשה: דרך אמיצה, דרך של תקווה, של שותפות, של אחווה , של שגשוג ושל שלום".



    0 תגובות