נתניהו: "זהו יום היסטורי שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים"

    אבי יעקב No Comments on נתניהו: "זהו יום היסטורי שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים"

    ראש הממשלה נתניהו התייחס למשלחת שיצאה לדובאי: "זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים; כבר ב-1995 כתבתי 'שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכן הוא וכאן יישאר"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני), למשלחת הישראלית-אמריקאית שיצאה בטיסה ישירה לדובאי ומסר כי "זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים".

    נתניהו ציטט את עצמו, מדברים שכתב בעבר בספרו 'מקום תחת השמש' לפני 25 שנה (1995). "כבר אז", כותב ראש הממשלה "האמנתי שהדרך להשיג שלום אמת עם העולם הערבי היא באמצעות טיפוח של עוצמה ולא מתוך חולשה. 'שלום תמורת שלום".

    לדבריו "זה דרש, ועדיין דורש, שינוי מהפכני בגישה הרווחת כיצד ישראל תשיג שלום. אני גאה שנאבקתי על השינוי הזה והובלתי אותו עד ליום היסטורי זה".

    "קיימת אפשרות של שלום שאינו כרוך בויתורים מסוכנים מצידה של ישראל. שלום הנשען על הרתעה ישראלית מתמדת, המבוססת על חיזוק גובר והולך של עוצמתה", כתב נתניהו בספרו ב-1995.

    עוד כתב נתניהו בספרו "אם בדור הבא יגיעו הערבים לכלל הכרה שישראל שוכנת לבטח במזרח התיכון ושהיא עתידה להישאר בו לעד, ייתכן שיתחולל מהפך פסיכולוגי בעמדתם לגבי זכות קיומה של ישראל. אני מאמין שלא לנצח יטיחו הערבים את ראשם בקיר".

    "מדינת ישראל שבה יחיו 8 או 10 מיליון יהודים בעוד כמה עשרות שנים, תוכל ליהנות משגשוג, תנופה ועצמאות. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת".

    "תפיסה זו מנוגדת בתכלית לתפיסה אחרת הרווחת היום, הגורסת שישראל תשיג שלום רק אם תפייס את הערבים בוויתורים מרחיקי-לכת שיחלישוה ויצמצמוה".

    "אדרבא, שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכן הוא וכאן יישאר".



    0 תגובות