היענות שיא למכרז על הקמת תחנת כוח סלוארית הגדולה בישראל

    איתי גדסי No Comments on היענות שיא למכרז על הקמת תחנת כוח סלוארית הגדולה בישראל

    במסגרת הפרויקט תוקם תחנה לייצור חשמל באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית בהספק של כ-300 מגה ואט שתשתרע על שטח של כ- 3,000 דונם

    חברת החשמל. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היענות שיא במיון המוקדם להקמת תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל שפרסמה ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי אנרגיה סולארית המשותפת למשרדי האוצר, האנרגיה, רשות החשמל והחברה הממשלתית ענבל.

    הועדה בראשות איציק מרמלשטיין, מנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP באגף החשב הכללי, הודיעה היום כי 26 קבוצות מקומיות ובין-לאומיות הגישו את מועמדותן לתפעול והקמת התחנה שתוקם בסמוך לעיר דימונה. מדובר בשלב מקדים לפני השלב התחרותי על הצעת המחיר ובמספר הגבוה ביותר של הצעות שהוגשו עד כה במכרז להקמת תחנת כח סולארית.

    במסגרת הפרויקט תוקם תחנה לייצור חשמל באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית בהספק של כ-300 מגה ואט שתשתרע על שטח של כ- 3,000 דונם. בכך תהיה לתחנת הכוח הסולארית הגדולה ביותר בישראל שתסייע בהשגת יעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות העומדים כיום על 13% בשנת 2025 ו- 17% ב- 2030. הקמת התחנה צפויה להתחיל במהלך שנת 2022 ולהסתיים ב- 2024.

    במסמכי המכרז שיפורסמו בחודשים הקרובים, תיכלל לראשונה דרישה לשילוב טכנולוגיה לאגירת חשמל במתקנים סולאריים גדולים. אגירת החשמל היא תנאי הכרחי על מנת להתקדם לחזון של ייצור 30% מהחשמל במשק בשנת 2030 באמצעות אנרגיות מתחדשות, משום שהיא מאפשרת שימוש בחשמל המיוצר מהשמש גם בשעות הערב, בהן הביקוש לאנרגיה גבוה.

    כך, בשעות קרינת השמש מערכת האגירה נטענת באנרגיה סולארית עודפת ובשעות הערב "משחררת" אנרגיה זו לרשת החשמל במקום להשלים את האנרגיה החסרה באמצעות ייצור בדלקים מזהמים.

    ביוני אשתקד הכריזה ועדת המכרזים לפרויקטי אנרגיה סולארית על זוכה במכרז להקמת תחנת כוח סולארית באשלים לאחר שהצעתו עמדה על מחיר חסר תקדים של 8.68 אגורות לקוט"ש, הזול ביותר לייצור חשמל בישראל, לרבות ייצור בעזרת דלקים מזהמים.

    החשב הכללי, רוני חזקיהו אמר: "מספר המתחרים מעיד על בשורה של ממש בתחום יצור החשמל מאנרגיות מתחדשות. המכרז שיפורסם יכלול לראשונה אגירת אנרגיה ויסלול את הדרך לכניסת טכנולוגיות חדשות שיקדמו את משק החשמל ואת התשתיות במדינת ישראל. קידום פרויקטים גדולים וההשקעה בתשתיות בעת הזו מסייעים רבות לכלכלת ישראל. מכרז זה מצטרף לשורה של פרויקטים המקודמים באגף החשב הכללי במסגרת "תוכנית 2030", בין היתר בתחומי התחבורה, המים והפסולת".

    מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי אמר: "התחרות על הקמת תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל רק מוכיחה את האמון שנותן הסקטור העסקי בארץ ובעולם במהפכת האנרגיה המתחדשת בישראל. מדובר בצעד משמעותי, שלצד מהלכים נוספים שמקדם המשרד, יסיע להגדיל את יעדי ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות ולעמוד ביעד של30% עד שנת 2030, בהתאם למדינות השר ובמחיר אטרקטיבי לצרכני החשמל בישראל".

     



    0 תגובות