ח"כ אשר מגיב לדו"ח המבקר: "ישנה אפליה מכוונת בדיור כלפי החרדים"

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ אשר מגיב לדו"ח המבקר: "ישנה אפליה מכוונת בדיור כלפי החרדים"

    לאחר דו"ח מבקר המדינה שמתריע על פערים בין היצע הדיור לצרכי הציבור החרדי. ח"כ אשר תוקף את גרירת הרגלים של רמ"י ואדישות הפקידים למצוקת הציבור החרדי. אשר מציע כי תוקם מינהלת דיור מקצועית שתתכלל את כלל צרכי האוכלוסיות בישראל

    View of the construction Site of 'Mechir Lamishtaken' at Armon Hanatziv neighborhood in Jerusalem on January 28, 2019. Photo by Hadas Parush/ Flash90 *** Local Caption *** ??? ????? ???? ?????? ??? ???? ?????? ????? ??????? ??? ?????? ??? ?????? ????? ????? צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (שני) הוקדש פרק לעבודות תכנון ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד הבינוי והשיכון. בתמונת המצב שעולה מהביקורת נכתב: על אף החלטות הממשלה ומועצת מקרקעי ישראל (המועצה) להעביר את ביצוע פעולות התכנון לגורמים אחרים כחלק מרפורמה ברמ"י, רמ"י עדיין הגורם המרכזי שמבצע את פעולות התכנון על מקרקעי ישראל (בשנים 2016 עד 2018 תכננה רמ"י כ-53% מכלל יחידות הדיור .

    תכנון קרקעות למגורים הוא שלב בסיסי וחשוב בשרשרת ייצור פתרונות הדיור לאוכלוסייה. נוכח הליקויים שעלו, ראוי כי  רמ"י ומשרד הבינוי ינקטו פעולות לשיפור המעקב והבקרה שלהם על ביצוע עבודות תכנון בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו להן ולהבטחת איכות העבודות בראייה משותפת וכוללת.

    ראוי גם שהממשלה תשקול לבחון שוב את מדיניות התכנון ויישומה כדי להשיג את מרב התועלת לציבור לאור צורכי שוק הדיור, ובשים לב לכלל פעולות רמ"י.

    בהתייחסו למצוקת הדיור במגזר החרדי כתב: מנתוני תוכניות מאושרות ניכרת שונות בין המגזרים בהיקף יחידות הדיור שאושרו בתוכניות המתאר בשנים 2017 עד 2019. על פי אומדן משרד הבינוי מדצמבר 2019 קיים פער בין צורכי הדיור במגזר החרדי להיצע יחידות הדיור המתוכננות עבורו.

    ח"כ יעקב אשר אומר בתגובה לדו"ח: "הנתונים העולים מדו"ח המבקר על הזנחת מצוקת הדיור החרדי והפער המשמעותי הקיים בין הצרכים הדחופים להיצע הממשלתי, מעידים על ההכרח המיידי של הקמת מטה דיור מקצועי ושוויוני שיתכלל את צרכי כל האוכלוסיות ויהיה מחויב לצמצום מלא של הפערים בין פתרונות הבניה המוצעים למגזר הכללי מול המגזר החרדי, בדומה למינהלת הדיור החרדי שהציבה את הנושא על סדר היום והשיגה התקדמות", מציע אשר.

    אשר תוקף כי אף קיימת אפליה מכוונת, "בניית אלפים בודדים של יחי"ד, למגזר החרדי, בשנים האחרונות, בפער ניכר ובמספר נמוך משמעותית מול שאר האוכלוסיות והמגזרים הערבים, הבדואים והדרוזים בארץ, היא בבחינת 'לעג לרש' המדיף ריח רע ומטריד של אפליה מכוונת".

    אשר מוסיף ומבקר את אדישות הפקידים במשרדי הממשלה וגרירת הרגלים של רמ"י, בנוסף "לראשי ערים מסוימות המדירים את המגזר החרדי משטחי הבניה בעירם, כעת כולנו רואים שהמציאות הקשה חלחלה גם אל דו"ח המבקר המביע את מורת רוחו נוכח המצב" האשים אשר.

    הפתרון שמציע ח"כ אשר, "לשם כך, יש חשיבות גדולה במעורבות חרדית מובילה במשרד השיכון על מנת שהצרכים בתחום הדיור יחד עם שאר צרכי האזרחים במדינה יזכו למענה שוויוני והוגן".

    אשר מביע תקווה, "כי בממשלה הבאה שתקום בע"ה בקרוב, יהיה רצון האמיתי של כל הגורמים הממשלתיים ואנשי המקצוע לעשות יד אחת ליצירת אפליה מתקנת ומתן מענה לעשרות אלפי משפחות המשוועות לעזרה בתחום הדיור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשר עם כל הכבוד שאתה מתלונן וכואב לך .קודם תדאג שבתוך החרדים עצמם לא יהיו אפליות ושנאת חינם.רוב המודעות כיום מפורסמות עם המילה לאנ"ש .לפעמים אני מתבייש שאני חרדי .אבל נזכר זאני עובד תבורא עולם בושה של תורה שאתם לומדים שחקנים