- רדיו קול חי - -

כבוד התורה: שר הדתות נזף ביו"ר המועצה הדתית על הפגיעה ברב שטרן

לאחר שהבוקר (שני) הגיע רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן למשרדו ונתקל בדלת נעולה, הרב נאלץ לחכות מחוץ למשרד עד שאחד מעובדי המועצה הדתית פתח את הדלת. על פי הפרסומים, את המפתחות החליף אמש יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בטענה שהמפתח נשבר למנקה, אך כעת מסרב ישי לתת לרב שטרן מפתח ללשכה בטענה שכהונתו כרב העיר פקעה.

השר לשירותי דת יצחק וקנין שוחח בטלפון היום (שני) עם יו"ר המועצה הדתית מר יהושע ישי ונזף בו על תקרית החלפת המפתח במשרדו של הרב הראשי לירושלים הגאון רבי אריה שטרן. השר וקנין אמר ליהושע ישי: "לא אתן לפגיעה בכב' הרב אריה שטרן. אין מקום לטעיות מול הרב".

אח"כ השר וקנין טלפן לרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן  ועדכן אותו כי הוא קיים שיחה עם יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי ונזף בו על העניין. "כל עוד והדיונים במשרד המשפטים מתקיימים בנושא התקנות שבהם אנחנו מחפשים פתרון איש לא יפגע ברב".

השר הדגיש בדבריו שהוא יזם את הפניה למשרד המשפטים על מנת לאפשר את המשך כהונתו של הרב שטרן בתפקיד. "כל עוד ומתקיימים הדיונים במשרד המשפטים אני מתחייב בפניך כי אתה תקבל את כל הכבוד ואיש לא יפגע בך". הבטיח השר לרב.

יש לציין כי בימים אלו שר הדתות אמור לחתום על מספר תקנות שיאריכו את כהונתו של הרב אריה שטרן יחד עם רבנים נוספים, שלמרות גילם עדיין פעילים באופן מלא בתפקידם ברבנות.

מהמועצה הדתית ירושלים נמסר: "איש לא מנע מהרב שטרן לעשות שימוש במשרד הרבנים הראשיים לירושלים. מדובר בטענה מופרכת שאין לה יד ורגל במציאות. אין לנו כוונה להיגרר לניסיונות הפגיעה שנעשים על ידי גורמים אינטרסנטיים".