עסקת המאה: "החלת הריבונות על כל השטחים" ומדינה פלסטינית על תנאי

    איתי גדסי No Comments on עסקת המאה: "החלת הריבונות על כל השטחים" ומדינה פלסטינית על תנאי

    בנוכחות צמרת הממשל האמריקני והממשל בישראל, יחד עם שגרירים ממדינות ערב, הכריז נשיא ארה"ב על הסכם שלום ההיסטורי בין ישראל לרש"פ: על פי התוכנית ישראל תחיל את הריבונות על כל השטחים ותקפיא את הבנייה ל4 שנים. הפלסטינים יקבלו בעתיד על תנאי. טראמפ: "ישראל אור לגויים" | המפה המלאה

    ראש הממשלה ונשיא ארה"ב בהכרזה ההיסטורית צילום: קובי גדעון לעמ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התוכנית המדינית ההיסטורית יוצאת לדרך: באולם המזרחי של הבית הלבן נכחו הערב (שלישי) כל השמנה והסלתה של צמרת הממשל האמריקני והממשל בישראל, בנוסף שהו בחדר גם שגרירי מדינות ערב מהמפרץ הפרסי. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחד עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו פרסם לראשונה לעולם, את פרטי 'תוכנית השלום' או 'עסקת המאה'. על פיה ישראל תחיל את הריבונות על כל שטחי הבקעה ויו"ש בהם מצויים התנחלויות.

    על פי תוכנית הנשיא הם יקבלו מדינה פלסטינית על תנאי של עזיבת הטרור וקבלת התוכנית עם רצץ טריטוריאלי.

    בפתח הצהרתו ההיסטורית אמר נשיא ארה"ב: "היום ישראל נוקטת צעד גדול לעבר שלום. אנשים צעירים מצפים לעתיד טוב יותר. האויב המשותף הוא הקיצונים והטרוריסטים. פגשתי את ראש הממשלה ואת בני גנץ שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל. שני המנהיגים הצטרפו להביע תמיכה במאמץ מה שמוכיח שישראל רוצה שלום".

    הנשיא אמר על מדינת ישראל: "ישראל היא מקום קדוש והבטחה אלוהית לעם היהודי, ישראל היא אור לגויים". הנשיא הבטיח כי הביטחון של ישראל בראש, "לא תשוב עוד התקופה האפלה בהיסטוריה. לא יהיו עוד פיצוצים באוטובוסים ובבתי קפה".

    הציוץ של הנשיא לראשונה בעברית:

    photo_2020-01-28_20-27-33

    הנשיא התייחס לתוכנית המדינית ואמר: "כי כל הנשיאים עד היום נכשלו. עבדנו על התוכנית הרבה זמן. הבאנו פתרונות פרקטיים לשטח. ההצעה שלי מספקת עסקה טובה לשני הצדדים. כולם מרוויחים". טראמפ הבטיח כי "אף יהודי או פלסטיני לא ייעקרו מביתם".

    הנשיא אמר כי מייד "נקים ועדה כדי שההכרה תהיה מיידית". עוד הוסיף הנשיא "כשנקים מדנה פלסטינית, לא נקבל אף איום בטחוני על ישראל". "ההסכם הוא הזדמנות היסטורית לפסלטינים אחרי 70 שנה. זה הדבר בטוב ביותר שיהיה להם"

    הנשיא סיפר על ביקורו בערים הערביות: "פגשתי את אבו מאזן בבית לחם. הצטערתי על המצב שלהם. מגיעים להם חיים טובים יותר. לעשות שלום ביו ישאל והפלסטינים זה האתגר הקשה ביותר. כל הנשיאים הקודמים כשלו בכך. אני לא נבחרתי לעשות דברים קטנים. החזון שלי לשלום ושגשוג שונה מהצעות העבר. זוהי ההצעה המפורטת אי פעם והיא כוללת 80 עמודים. היא מביאה ניצחון לכולם – ביטחון לישראל ומדינה לפלסטינים".

    לאחר שהצהיר שירושלים תהיה עיר הבירה היהודית המאוחדת, טראמפ הבטיח לערבים שעיר הבירה תהיה באבו דיס, "המפה המתוכננת תכפיל את השטח הפלסטיני ותציע להם בירה במזרח ירושלים. לפלסטינים יש הזדמנות לקבל מדינה, אולי ההזדמנות האחרונה. תוך עשר שנים הם לא יצטרכו עזרה הומניטרית. במשך ארבע שנים הם יוכלו ללמוד את התכנית, לנהל מו"מ עם ישראל, לעמוד בתנאים ולקבל מדינה".

    המדינה הפלסטינית על תנאי על פי חזון הנשיא טראמפ:

    WhatsApp Image 2020-01-28 at 20.11.54



    0 תגובות