שלטון המשפטנים: היועמ"ש מכשיר את מועמדותה של היזבק לכנסת

    איתי גדסי 3 Comment on שלטון המשפטנים: היועמ"ש מכשיר את מועמדותה של היזבק לכנסת

    ח"כ מהרשימה המשותפת הייבא היזבק שפרסמה דברי הערצה למחבל סמיר קונטאר, ודברי תמיכה במחבלים נוספים, לא תיפסל מלרוץ לכנסת. לדעת היועמ"ש, בניגוד למרזל ולגופשטיין מעוצמה יהודית, להיזבק אין מסה קריטית של דברי הסתה שיכולה להביא לפסילתה. ח"כ קרעי: "מנדלבליט לא ראוי לכהן כיועמ"ש"

    צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועמ"ש פרסם את חוות דעתו היום (שני) כי ח"כ הייבא היזבק מהרשימה המשותפת תוכל לרוץ לכנסת, למרות שפרסמה דבר הערצה למחבל סמיר קונטאר שרצח את בני משפחת הרן והביע תמיכה במחבלים אחרים.

    בהודעה מטעם היועמ"ש נאמר: "לאחר בחינת הדברים בכובד ראש, היועץ המשפטי לממשלה סבור כי הגם שחלק מההתבטאויות של יזבק, כפי שפורטו בבקשות, מקרבות אותה קירבה של ממש לרף הפסילה, הרי שלנוכח הצהרותיה והבהרותיה בפני ועדת הבחירות, אין מדובר בתשתית אשר מצדיקה את פסילתה".

    לפיכך, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי במקרה דנן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" של ראיות חד משמעיות, ברורות ומשכנעות, הנדרשות לפי פסיקת בית המשפט העליון לשם פסילתה מלהתמודד בבחירות לכנסת.

    חה"כ ד"ר שלמה קרעי, אמר בתגובה לחוות דעת מנדלבליט: "עמדת מנדלבליט על יזבק היא בבואה של כל מה שרע פה. נסמך על פסיקות בג"ץ, בהן נעוץ החטא הקדמון: החוק הוא המלצה בלבד. התפתלות משפטית מבישה בנסיון לטהר את השרץ בק"ן טעמים. כמה נוח להסתמך על תשובותיה של יזבק רגע לפני שפוסלים אותה. מי שמכשיר תומכת טרור לכנסת לא יכול לכהן כיועץ משפטי"

    תגובת חבר הכנסת אופיר כץ: "חוות הדעת של היועמ״ש מקוממת. יזבק תומכת במשך שנים ברוצחים ובמרגלים שביצעו פיגועים מהקשים שידעה מדינת ישראל. לפי עמדתו, כל אחד יכול להלל ולשבח רוצחים, לטעון שדבריו הוצאו מהקשרם ולהמשיך לכהן כחבר כנסת ללא כל בעיה".

    עוד הוסיף: "בימים האחרונים שוחחתי עם חלק מהמשפחות השכולות, אשר מצפות מאיתנו את המובן מאליו- למנוע ממי שתמך ברוצחי יקיריהם לשבת בכנסת ישראל. זו חובה מוסרית ומשפטית וכך מצופה גם מבג״ץ".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      תודה לך מר מנדלבליט שאתה עוזר לחדד את המסר כך שכל איש בישראל יבין אותו בצורה הכי ברורה שייש – בית המשפט ונציגיו מרשים לעצמם לפרש את החוק כרצונם, בצורה חופשית ופוליטית ובעצם – לא חוקית בעליל. בית המשפט חורג כבר שנים מתחומי הסמכות שלו ואין פוצה פה ומצפצף (ומי שפוצה-מיד מפוצה-תיק לו נתפר-מיד על אתר-לכלא מושלך-כפושע נאלח). בסופו של דבר בית המשפט גוזל את ההנהגה מיד אלו הזכאים לה מכוח הדמוקרטיה, ומנהיג משטר דיקטטורי חילוני-שמאלני-קיצוני שהולך וצובר תאוצה וכח, והקב"ה מצלינו גם מידם!!! אכי"ר

    2. 2

      הפרצוף הזה מתחיל להיות דומה יותר ויותר הפרצופים של אוהבי מחבלים ושמאל ההזוי. תוריד את הכיפה אתה מבייש אותה.

    3. 1

      עד היכן יכולה להגיע הטמטום של מערכת המשפט
      שלמה המלך אומר מקום המשפט שמה הרשע