הנשיא טראמפ בבית הלבן: "הרבה ממדינות ערב תומכות בתוכנית"

    שלמה ריזל No Comments on הנשיא טראמפ בבית הלבן: "הרבה ממדינות ערב תומכות בתוכנית"

    ראש הממשלה נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב בחדר הסגלגל לקראת הצגת תוכנית המאה. הנשיא שיבח את העסקה ואמר: "ביבי והיריב שלו צריכים לאהוב מאוד את התוכנית. ביבי אוהב אותה, ואני מקווה שגם היריב שלו. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים" | נתניהו: "אתה החבר הכי גדול של ישראל בבית הלבן, ומחר נמשיך לעשות היסטוריה"

    צילום: קובי גדעון לעמ
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפסגה המדינית בוושינגטון: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל היום (שני) את פניו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפתח הבית הלבן. המנהיגים העבירו הצהרה קצרה לתקשורת ואח"כ נכנסו לפגישה בחדר הסגלגל.

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בפתח פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "שלום במזרח התיכון זה משהו שניסו להגיע אליו הרבה שנים. זו הזדמנות". לדבריו, "אני חושב שיש סיכוי". טראמפ הוסיף כי מחר הם יעברו על התוכנית ואם זה יצליח מצויין, ואם לא? ממשיכים הלאה.

    על עסקת המאה אמר הנשיא טראמפ:  "ביבי והיריב שלו צריכים לאהוב מאוד את התוכנית. ביבי אוהב אותה, ואני מקווה שגם היריב שלו. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים אנחנו קרובים באופן יחסי. הרבה ממדינות ערב תומכות בכך וחושבות שזו התחלה נהדרת".

    הנשיא האמריקני התייחס גם להגעתו של יו"ר כחול לבן לוושינגטון: "הם מתחרים טובים. חיכיתי לבחירות. איזו מן מערכת זו?". הנשיא האמריקני התייחס גם לאפשרות שיציג שתי מדינות בתוכנית השלום שלו: "תראו בעצמכם".

    בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב: "אדוני הנשיא, אני מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר. מחר אדבר על התכנית, על חזון השלום ההיסטורי של הנשיא".

    ראש הממשלה הודה בחום לנשיא, "היום אני רק רוצה לומר שתי מילים: תודה רבה. תודה על כל מה שעשית למען ישראל. על הכרתך בירושלים כבירתה של ישראל, על העברת השגרירות לשם, על הכרתך בריבונותה של ישראל בגולן, על הכרתך בזכויותינו ביהודה ושומרון – לב ליבה של המולדת התנ"כית שלנו, על שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני חסר התקדים בין שתי המדינות שלנו".

    נתניהו הוסיף ושיבח את הנשיא על עמידתו לצד ישראל, "אדוני הנשיא, הרשימה של צעדי התמיכה שלך בישראל, של הדברים שעשית למען ישראל מאז שנכנסת לתפקיד הנשיא, היא מאוד ארוכה. אבל השורה התחתונה היא קצרה: הפכת את הברית בינינו לחזקה מתמיד".

    נתניהו הזכיר את אמנת ההגנה שמקדם מול ארה"ב, "אני מצפה שבשנים הבאות יחסינו ילכו ויתחזקו בזכות אמנת ההגנה היסטורית שתעגן את הברית בינינו לדורות".

    נתניהו הזכיר את נושא השואה והאיום האיראני, "ועוד דבר אחד אחרון שהוא חשוב: היום הוא יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. ביום הזה, אני גאה לעמוד כאן כראש הממשלה של מדינת היהודים האחת והיחידה, ולהודות לך על כך שעמדת מול המשטר האנטישמי הגדול מכולם. כשרק נכנסת לתפקיד, איראן הייתה בצעידה קדימה. בזכות הנהגתך, איראן כעת במנוסה".

    עוד הוסיף נתניהו, "יצאת מהסכם הגרעין המסוכן, הטלת סנקציות משמעותיות, לפני שבועיים חיסלת את המחבל המסוכן ביותר עלי אדמות. כל מי שחפץ בשלום, כל מי שהמאבק בטרור חשוב לו צריך להודות לך, אדוני הנשיא, על ההחלטות והפעולות האמיצות שלך".

    "בשם מדינת ישראל, אני מודה לך על כל מה שעשית למען ישראל, על שעמדת מול איראן, על החלטותיך היוצאות מן הדופן, על ידידותך ועל הנהגתך".

    בסיום דבריו שב והודה נתניהו בחום לטראמפ על כל המתנות ההיסטוריות שהעניק לישראל: "אדוני הנשיא, אני רוצה לומר שני דברים. ראשית, עסקת המאה היא הזדמנות המאה ולא נוותר עליה. נדבר על זה מחר. היום, אני חוזר ואומר תודה רבה על כל מה שעשית למען מדינת ישראל. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן מאז ומעולם, ואני מאמין שמחר נוכל להמשיך ולעשות היסטוריה. תודה, אדוני הנשיא".

    נתניהו וטראמפ החלו את פגישתם באיחור של כ-40 דקות. זה אומר שגם בפגישה של גנץ תיאלץ להידחות. לנתניהו הוקדשו שעה ורבע בעוד שלגנץ 45 דק.

    KBG_GPO10001 KBG_GPO10006 KBG_GPO10002

    הפגישה היום בחדר הסגלגל

    הפגישה היום בחדר הסגלגל

    KBG_GPO10005



    0 תגובות