ראה"מ לנשיא אוקראינה: "איראן ידעה מהרגע הראשון שהם יירטו את המטוס"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ לנשיא אוקראינה: "איראן ידעה מהרגע הראשון שהם יירטו את המטוס"

    ראש הממשלה אירח במעונו בירושלים את נשיא אוקראינה היהודי וולודמיר זלנסקי. בפתח הפגישה התייחס ראש הממשלה להפלת המטוס האוקראיני באיראן ע"י משמרות המהפכה, "הם הסתירו את זה במשך 48 שעות עד שנאלצו להודות בזה. זה אומר הרבה לגבי אופיו של המשטר הזה"

    צילום: לעמ
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם נשיא אוקראינה היהודי וולודימיר זלנסקי, במעון רה"מ בירושלים. כזכור אמש וויתר נשיא אוקריאניה ומשלחתו על מקומם בטקס ב'יד ושם' לטובת ניצולי השואה שישבו במקומם. הנשיא הגיע עם פמלייתו והתפלל ברחבת הכותל.

    ראש הממשלה נתניהו, בירך על בואו של הנשיא לישראל והזכיר את ביקורו באוקראינה. נתניהו הזכיר בדבריו את האסון הכבד בהפלת המטוס האוקראיני באיראן:  "לפעמים אנחנו חווים טרגדיות, כפי שראינו במקרה המזעזע של הפלת המטוס שלכם על ידי משמרות המהפכה של איראן. איראן ידעה מהרגע הראשון שכוחותיה הם שיירטו את המטוס שלכם, והם ניסו להסתיר את זה. הם הסתירו את זה במשך 48 שעות עד שנאלצו להודות בזה. זה אומר הרבה לגבי אופיו של המשטר הזה".

    ראש הממשלה הוסיף, "שתי המדינות שלנו הן דמוקרטיות ששואפות להתקדם לעבר העתיד באמצעות שיתוף פעולה, בין היתר בטכנולוגיה, תיירות ועוד, ולהפיק את מלוא הרווח הגלום בשיתוף פעולה בין החברות חופשיות שלנו. אני מצפה לקדם את זה ואני מצפה גם לשוחח איתך על הדרכים להתמודד מול הכוחות והמשטרים שמאיימים על תרבותנו המשותפת ועתידנו המשותף".

    נשיא אוקראינה זלנסקי סיפר בדבריו לראש הממשלה על משפחתו ששרדה את השואה.

    ראש הממשלה התייחס לדבריו ואמר: "תודה רבה הנשיא זלנסקי. זה מרגש מאוד. אלה סיפורים של גבורה בלתי רגילה – חסידי אומות העולם, אנשים לא יהודים שהצילו יהודים וכך סיכנו את חייהם וחיי משפחותיהם. זהו באמת אומץ שאין דומה לו, וזה כולל גם את סיפור המשפחה שלך, המאבק לחיים, המאבק על העתיד – הסיפור המשותף שלנו משקף את זה. ברוך הבא לירושלים".



    0 תגובות