מערכת היחסים בין רוסיה לישראל בשיא; האנדרטה לגיבורי לנינגראד

    איתי גדסי No Comments on מערכת היחסים בין רוסיה לישראל בשיא; האנדרטה לגיבורי לנינגראד

    צוות אמנים מישראל ומרוסיה, האדריכל אודי כסיף, הפסל אדם פרץ, האדריכלים אנטולי ולאדה צ'רנוב והפסל ולדיסלב מנצ'ינסקי, גובה האנדרטה הוא 8.5 מטרים והיא עשויה נחושת עם אלמנט ברונזה יצוק המייצג את להבת הנר | אחיו של פוטין, ויקטור נהרג במצור על העיר. אביו נפצע בעת הלחימה על העיר מול הנאצים

    נתניהו בחנוכת האנדרטה צילום: עמוס בן גרשום לעמ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו השתתפו היום (חמישי) בטקס חנוכת האנדרטה לזכר גבורת הלוחמים והתושבים שנהרגו במצור על לנינגרד, בגן סאקר בירושלים.

    במעמד חנוכת האנדרטה השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש העיר ירושלים, שר החוץ של רוסיה, מושל סנט פטרסבורג, שרים, סגני שרים, שגרירים ומאות אורחים נוספים שהגיעו במיוחד לטקס מרוסיה וממדינות נוספות. כמו כן, הוזמנו לטקס כ-70 וטרנים וגיבורי המצור על לנינגרד החיים בישראל.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לטקס חנוכת האנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד, ב-2019, בעת ביקורו של רה"מ נתניהו במוסקבה, ואמר: "בקרוב נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור בלנינגרד. אדוני הנשיא, אני מבקש להזמין אותך להיות אורח הכבוד שלנו שם. אין ראוי ממך". הנשיא פוטין נענה אז בפגישה להזמנתו של ראש הממשלה.

    GPOABG_7494

    צוות אמנים מישראל ומרוסיה, האדריכל אודי כסיף, הפסל אדם פרץ, האדריכלים אנטולי ולאדה צ'רנוב והפסל ולדיסלב מנצ'ינסקי, עבדו בשיתוף פעולה להקמת האנדרטה, משלב הרעיון ועד שלב הביצוע. גובה האנדרטה הוא 8.5 מטרים והיא עשויה נחושת עם אלמנט ברונזה יצוק המייצג את להבת הנר. תנועת הלהבה באה לידי ביטוי באמצעות ספירלה המוארת בשעות הלילה ליצירת אפקט מיוחד של נר-תמיד בוער.

    GPODBG_7197

    בטקס אמר ראש הממשלה: "הנאצים ביקשו להרוס את העיר עד היסוד. הם הפציצו, שרפו, הרעיבו, לא חסו על אף אדם. הסבל והיגון היו נוראים. מועקת המוות הורגשה בכל בית. שוחחנו על כך, ידידי הנשיא פוטין, על הבית שלך, על המשפחה שלך, על אביך שנלחם, ועל הוריך שאיבדו את אחיך בן ה-3 ויקטור שלא זכית להכיר. הוא לא שרד את המצור. הכאב על אובדן אח מוכר לי היטב, הכאב של הורים על אובדן בנם מוכר לי היטב".

    בשולי הטקס, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל לפני שעה קלה מטבע בן 2000 שנה מחפירות עיר דוד. המטבע הוענק לנשיא רוסיה על ידי ראש העיר ירושלים, משה ליאון במעמד ראש הממשלה בינימין נתניהו.

    WhatsApp Image 2020-01-23 at 14.44.58

    מדובר במטבע מקורי שהתגלה בחפירות עיר דוד ועליו מופיעות בכתב עברי קדום המילים: "לחירות ציון". בצידו השני של המטבע מופיעות המילים "שנה שתיים" והן מתייחסות לשנה השנייה למרד הגדול. המטבע הוטבע על ידי המורדים היהודים בירושלים ערב חורבן בית המקדש השני, והוענק לנשיא פוטין היום במסגרת ביקורו בירושלים.



    0 תגובות