גנץ: אם נתניהו רוצה בתוך שעתיים הוא יכול להכריז על סיפוח

    איתי גדסי No Comments on גנץ: אם נתניהו רוצה בתוך שעתיים הוא יכול להכריז על סיפוח
    צילום: Hadas Parush/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקרב על סיפוח הבקעה: לאחר הצעתו של השר בצלאל סמוטריץ' לעלות בכינוס מליאת הכנסת את הצעת בחוק לסיםוח סקעת הירדן לאור תמיכתה של כחול לבן במהלך. מגיב יו"ר כחול לבן בני גנץ להצעה ואומר כי מפלגתו תפעל לסיפוח הבקעה רק לאחר הבחירות. לדבריו אם נתניהו רוצה הוא יכול תוך שעתיים להעביר החלטת ממשלה שמכירה בבקעת הירדן כחלק ממדינת ישראל.

    ‏הודעתו של בני גנץ כי יפעל לספח את הבקעה לאחר הבחירות, עוררה את זעמו של מפלגות השמאל הקטנות והרשימה הערבית. נראה כי הקמפיין הימני של כחול לבן עתיד לפגוע בתמיכת מפלגות הערביות בגנץ לאחר הבחירות.

    בעבודה תקפו את הצעת סמוטריץ' ואת כחול לבן: "בצלאל סמוטריץ', שר בממשלת מעבר נצחית, מציע להצביע במחטף על סיפוח בקעת הירדן, כתגובה להצבעה על הקמת ועדת כנסת. ומה עושים כחול לבן וגנץ בתגובה? ממהרים ליישר קו לימין ומצהירים שיספחו את בקעת הירדן אחרי הבחירות. רק הצבעה למפלגת העבודה-גשר-מרצ תבטיח שתקום כאן אחרי הבחירות ממשלה אחראית ושקולה של תקווה ושינוי".

    יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה על הצהרתו של בני גנץ כי יפעל לספח את הבקעה מיד אחרי הבחירות: מגנץ לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי – ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו.

    ח"כ תומא-סלימאן אמרה בתגובה לדברי גנץ: ‏עם הצהרות הסיפוח שלו גנץ פועל לחיסול המדינה הפלסטינית. לא שמאל, לא מרכז. לא בטיח. ימין קשה. רק המשותפת תהיה אופוזיציה חזקה משמאל לכל ממשלת ימין.



    0 תגובות