חשיפה: העברות ה'גת' גורמות לעצורים רבים באירופה

    עמית דניאל No Comments on חשיפה: העברות ה'גת' גורמות לעצורים רבים באירופה

    מסמך של משרד החוץ שנחשף בתכנית "מהדורת הבוקר" מעלה נתונים מדאיגים בנוגע לכמות מבריחי הגת שנעצרים ברחבי אירופה – עלי הגת שבישראל מותרים – באירופה אסורים | בכיר במשרד החוץ: "זה מוכרח להיפסק"

    אילוסטרציה צילום: יח"צ
    21:48
    16.04.24
    נתי קאליש No Comments on "מקרה נדיר": נעצר אנטישמי שריסס כתובות נאצה באומן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשיפת "מהדורת הבוקר": דו"ח פנימי של משרד החוץ מגלה, כי למעלה ממאה צעירים נעצרו בשנה האחרונה במדינות אירופה על הברחת עלי גת מישראל, בהם גם צעירים וצעירות מהציבור החרדי והדתי. מהדו"ח עולה, כי הגת שהינו חוקי בישראל, נאסר לשימוש בחוק האירופאי, וכמה מהצעירים נשפטו לתקופות מאסר שבין כמה שבועות לכמה שנים.

    ליאור שַׁלְוִי, סגן מנהל המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ אמר ל"קול חי", כי המשרד פנה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה בדרישה להתערבות דחופה במניעת ההברחות.

    חבר הכנסת משה ארבל סיפר במשדר, כי הורים רבים פונים אליו לאחר שילדיהם נעצרים ברחבי אירופה. הוא פנה לגורמי האופוזיציה, כולל אנשי כחול לבן, בניסיון להעביר בכנסת חקיקה מהירה שתאסור את הברחת הגת מישראל.

    עוד אמר ארבל: "עשרות מהעצורים על הברחת גת – הם חרדים ודתיים. הורים מתקשרים אליי בבכי שאסייע להם, אבל אנחנו לא יכולים להתערב בהליכים פליליים במדינות אחרות. זה מייצר טראומה לכל החיים לצעירים האלה. פניתי לאופוזיציה להסדיר בחקיקה מהירה איסור על הברחת עלי גת. המשטרה יודעת מי מפעילים את מערך ההברחות, אבל אין כלי חוקי לעצור את זה. זו אולי גם עבירת מס".



    0 תגובות