ח"כ מלכיאלי: "יש לתת לילדיו של מוטי בן שבת ז"ל מעמד מיוחד"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ מלכיאלי: "יש לתת לילדיו של מוטי בן שבת ז"ל מעמד מיוחד"

    בדיון מיוחד שנערך בכנסת לאחר האסונות הקשים שגבו חיי אדם בשיטפונות הגדולים, אמר סגן נציב כבאות והצלה שמעון בן נר: "התרענו מראש שיש צורך לרכוש מערכת שליטה בדומה למערכת של מד"א. לראיה המערכת שלהם היחידה שלא קרסה. מתעוררים רק כשיש אסונות"

    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנסת התקיים דיון אודות האסונות שאירעו בזמן ההצפות והשיטפונות ברחבי הארץ בעת מערכת הגשם הסוערת. בהצפות הקשות בנהריה תושב העיר מוטי בן שבת ז"ל נחלץ לעזרתה של משפחה שנתקעה בלב ההצפות עם הרכב ושילם על כך בחייו.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס לטרגדיה הנוראה בדיון והעלה הצעה לתת קצבה מיוחדת לילדיו, "יש לתת מעמד מיוחד לאנשים הללו, הילדים היתומים שלהם צריכים לקבל קצבאות גבוהות מהרגיל, יש כאן ערבות הדדית יוצאת דופן, ואנחנו כחברה צריכים להכיר את הטוב שבהם, להודות להם על כך".

    רונן מרלי, ראש העיר נהריה אמר בדיון: "נהריה עברה שיטפון, לצערנו איבדנו את מוטי בן שבת, גיבור לאומי, שהציל לא מעט אנשים עד שנסחף למותו. לעניין המצב, העיריה לא תצליח לעמוד בנטל, המים הגיעו מגב ההר. יש תוכנית ממשלתית שעולה כ-120 מיליון שקלים. אני מבין שרוה"מ רוצה לצאת לדרך עם תכנון ויש ההערכה רבה על הסיוע המידי לעיר".

    לדבריו "הפתרונות הם: אחד זה פתרון מדיני, לעניין שטפון שמגיע מגב ההר. יש פגיעה קשה בתשתית העיר, פגיעה נוספת בעסקים, 200 מהעסקים הקטנים והבינוניים מושבתים לגמרי מתוך 3,200 עסקים. יש כ-1000 עובדים בעסקים הללו, והם בעלי פידיון חודשי ממוצע של כ-200 אלף שקל. החלטתי לפתור אותם מארנונה לתקופה הזו. בעלי העסקים לא קיבלו סיוע מידי, הפגיעה היא גם במשפחותיהם, יש אפשרות לפתור זאת ללא עלות גבוהה".

    ח"כ גפני הבטיח לראש העיר:" נכון שאנחנו נמצאים במצב פוליטי וציבורי רגישים, אך נפעל מול הממשלה, כמו שעשינו במבוא מודיעים, והועברו כספים לשיקום".

    ח״כ ינון אזולאי התייחס לאירוע הקשה בתל אביב: "אנחנו שומעים את האזורים הללו רק כשיש אסון בנפש, וזה לא אמור להיות כך. בת"א היה מחיר גבוה לחוסר המענה מצד גורמי החירום. ישנה הצעת חוק לאיחוד מוקדי ההצלה, היא נתקעה בקריאה ראשונה".

    סגן נציב כבאות והצלה, שמעון בן נר הסביר על עבודת הכבאים: "העובדים שלנו עושים עבודה אדירה, אנחנו ממשיכים בפעילתנו, אנחנו גוף בהקמה והמצב הפוליטי משתק אותנו. לא המתנו לקריסת המערכות שלנו, התרענו מראש שיש צורך לרכוש מערכת שליטה בדומה למערכת של מד"א. לראיה המערכת שלהם היחידה שלא קרסה. הקמנו שבעה מחוזות, אנחנו זקוקים ל-30 מיליון ₪, יש צורך במערכות שליטה נוספות. מתעוררים רק כשיש אסונות".

    ח"כ גפני התייחס לטרגדיה בתל אביב: "הטענה המרכזית באסון בת"א, הייתה שהם התקשרו למוקדי ההצלה, והיו אלפי פניות מסביב, ולא הצליחו להגיע אליהם. אם היה מצב בו השיחה שלא נענית ע"י מד"א או המשטרה, נענית ע"י גוף אחר, אולי המצב היה שונה".



    0 תגובות