מהפכת החורף כבר כאן: לא מחכים למים חמים

    עפר גדנקן No Comments on מהפכת החורף כבר כאן: לא מחכים למים חמים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבתים רבים נחסך השנה סרט האימה של קצף וסבון על ראשו של בן השנתיים ומים קפואים שפתאום יוצאים מהברז. גברת עדני לא תשכח את סיוט הבוילר, בשנים בהן חורף עבורה היה טראומטי. "כל הזמן חשש מפני מים שנגמרים, מרדף אחרי הבוילר, הדלקתי? שכחתי? יש מים? אין מים? וברור שלא היה את הפינוק של שטיפת כלים במים חמים". ערבי שבתות היו לעתים קשים מאוד. "אני זוכרת את ימי שישי, מרגע שהילדים מגיעים, כיצד אני רודפת אחריהם שיתקלחו, כשאני נותרת אחרונה ויוצאת בדמעות. את השבת צריכים להכניס בשמחה, ואני בטראומה כמעט כל שבת. אי אפשר להשוות בכלל את החיים של לפני מחמם המים לחיים של אחרי".

    אנשים מבקשים רוגע בחיים: עידן הבוילר חולף מן העולם

    הסקרים העגומים מראים כי 60% מהאוכלוסייה המעידה על החוויה הצוננת. אחת משתיים: או שנכנסו למקלחת אחרי שנגמרו המים החמים או שנגמרו המים החמים באמצע המקלחת. לא פלא שברחבי העולם עידן הבוילר הולך ומאבד גבה לטובת מחממי המים החדשניים הבנויים על גז, עד שבאזורים מסוימים בארה"ב ובאירופה הוא כבר נחשב לאופציה פרימיטיבית לעניים בלבד.

    בישראל, בחמש השנים האחרונות, הציבור קלט שכבר לא מדובר במותרות אלא במוצר חובה, שגם אם לעיתים מחירו הבסיסי יקר יותר משל המקבילה החשמלית שלו, התועלות שלו תמיד מצדיקות את ההשקעה, שמתורגמת לאיכות חיים ברמה הכי גבוהה שיש.

    בנוסף, מתברר כי במרבית הבתים שלא מקפידים על שימוש חסכוני בבוילר, שמודלק שוב ושוב לפי צרכיו של המתרחץ התורן באופן לא רציף ושנשכח לא פעם למשך שעות ארוכות, השימוש במחממי המים נמצא גם כחסכוני בהרבה ובאופן מצטבר הרווח ממנו הוא רב כיווני. זו הסיבה שהם הפכו למוצר חובה בתכנון בתים פרטיים ובכל בנייה חדשה.

    רינאי – מחמם המים הנמכר ביותר בישראל

    המוצר הפופולארי ביותר, מחמם מים Rinnai של חברת פזגז, הוא הנמכר ביותר בישראל. המכשיר מתוצרת חברה יפנית נמנה על ארבע החברות המובילות בעולם בתחום. ידוע כי אחוז התיקונים והקלקולים במכשירי רינאי הוא ברמה של פחות מאחוז וכי לא מעט לקוחות, שניסו מכשירים אחרים וחוו קלקולים חוזרים, בצעו מעבר למחמם רינאי המספק 17 ליטר של מים חמים בדקה למספר נקודות בבית באופן שמבטיח כי המים לא יגמרו מכל הברזים ואין מקלחת אחת נוגעת בשל חברתה.

     

     

     

     

    מעבר לנוחות השימוש וההקלה המשפחתית העצומה באופן המאפשר ליהנות ממים חמים בשני מקורות בבית בו זמנית, הוא גם חוסך דאגה של כיבוי הדוד בזמן. שכן מערכת חימום המים החכמה בגז נכנסת לפעולה רק עם פתיחת ברז המים החמים ויודעת לומר לעצמה סטופ מיד כשהוא נסגר. בנוסף, היא מהווה פתרון ירוק וידידותי לסביבה החוסך כסף ע"י הסתנכרנות עם דוד השמש.

     לחשוב קדימה

    חשוב להבין כי המהפכה כבר כאן. מאות אלפי אנשים בישראל כבר נפרדו מהבוילר ונפטרו מהמריבות הקבועות על 'מי נכנס ראשון למקלחת' ומי נגזר עליו להסתפק ביתרה הדלה של המים החמים שהותירו לו.



    0 תגובות