אדלשטיין מודיע כי וועדת הכנסת תוקם: "אשמור על האמון בכנסת"

    איתי גדסי No Comments on אדלשטיין מודיע כי וועדת הכנסת תוקם: "אשמור על האמון בכנסת"

    למרות המלחמה מצד ראש הממשלה שלא להקים את וועדת הכנסת בעת ממשלת מעבר, יו"ר הכנסת מקבל את דעתו של יועמ"ש הכנסת ומודיע: כי כבר בשבוע הבא תוקם וועדת הכנסת, בכדי לדון בזכות ראש הממשלה לחסינות מאת העמדה לדין

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הודיע כעת (ראשון) על כוונתו לכנס את מליאת הכנסת בשבוע הבא בעקבות הגשת 25 חתימות של חברי כנסת. בהתאם להחלטתו, המליאה תתכנס ביום שלישי בשבוע הבא. על פי הדיווחים ראש הממשלה כועס מאוד על יו"ר הכנסת, שאפשר לוועדה להתכנס למרות שביכולתו לעצור את הקמתה בעת ממשלת מעבר.

    אדלשטיין הסביר כי הוא חלוק בדעתו של היועמ"ש, אך הוא מקבל אותה, "במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי: 'לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת'. כך בדיוק פעלתי כעת. אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה".

    אדלשטיין הסביר כי השבוע לא תוקם וועדת הכנסת בגלל יום השואה הבינלאומי, "בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא".



    0 תגובות