- רדיו קול חי - -

נהגי חברת סופרבוס עזבו את כח לעובדים ועברו לההסתדרות הלאומית

היום (שני) הכריזה ההסתדרות הלאומית על יציגות בחברת סופרבוס, מחברות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל. רוב מכריע של נהגי ועובדי החברה, החליטו להצטרף להסתדרות הלאומית, תוך שהם עוזבים את ארגון "כח לעובדים" ומצטרפים לאלפי נהגי התחבורה הציבורית החברים בהסתדרות הלאומית.

בהם נהגי החברות: קווים, אפיקים, דן באר שבע, ואף "באבל", מיזם התחבורה השיתופית של משרד התחבורה.

תהליך הצטרפות נהגי סופרבוס להסתדרות הלאומית בא לאחר יותר משנת פעילות ערה בעולם יחסי העבודה בחברות התחבורה הציבורית. בתחילה הוקם ועד פעולה מצומצם מבין עובדי סופרבוס שפנו להסתדרות הלאומית בבקשה לעזוב את ארגון כח לעובדים ולקבל ייצוג הולם ומקצועי מאת ההסתדרות הלאומית.

אט אט התרחב המעגל עד שכאמור, הודיעה ההסתדרות הלאומית כי היא הארגון היציג בחברת סופרבוס.

יצויין כי עם הצטרפותם של נהגי סופרבוס לארגון, הם כבר נהנים מקבלת סיוע משפטי, תעבורתי ועוד מגוון רחב מהסל המקצועי לחברי ההסתדרות הלאומית. כמו כן, זכאים נהגי סופרבוס לחברות בארגון הנהגים הארצי מבית ההסתדרות הלאומית.

איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס ההסתדרות הלאומית: "אנו מברכים את נהגות ונהגי סופרבוס כי בחרו לעבור להסתדרות הלאומית – הארגון המוביל, הגדול והמקצועי היום בענף התחבורה בישראל. לצד ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מתחייבת ההסתדרות הלאומית להמשיך ולפעול להגדרת מקצוע הנהגל".

ועד הפעולה של נהגי סופרבוס: "ההסתדרות הלאומית הוכיחה כי היא פועלת למענינו הנהגים בשלל הנושאים בהם פנינו ונדרשנו אליהם. התרשמנו כי רק להם באמצעות ארגון הנהגים יש היכולת לדאוג לנו מול גורמים בעלי כוח. מול הרשויות בכלל ומול משרד התחבורה בפרט".

תגובת איגוד הנהגים בכוח לעובדים להודעת ההסתדרות הלאומית: קיבלנו לידינו את הודעות ההסתדרות הלאומית הטענת ליציגות בחברת סופרבוס. כבר מבדיקה ראשונית עולה כי מספר החתימות שהועברנו לרשותנו נמוך משמעותית ממספר החברים שברשותנו. רשימות הנהגים נשלחו להנהלת החברה ולהסתדרות הלאומית.

נהגי חברת סופרבוס ממשיכים לפיכך היות חלק מאיגוד הנהגים בכוח לעובדים – הכולל גם את נהגי אגד תעבורה ודן בדרום. איגוד הנהגים בכוח לעובדים מצר על כך שהנהלת החברה נמנעת מזה חודשים לאשר ביטולים של נהגים בהסתדרות הלאומית, ויוצרת כאוס ובלבול.

תם פרמוביץ ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים: "בימים הקרובים להיכנס לתוקפו סכסוך עבודה בגין שעות עבודה חורגות של הנהגים. מצער לראות שההסתדרות הלאומית לא בוחלת באמצעים ופוגעת בנהגים הנאבקים על שעות עבודה ראויות בכפוף להסכם עליו היא חתומה. מצער לא פחות כי הנהלת החברה מאפשרת לגורם חיצוני לערער את יחסי העבודה בחברה. לאחר הכישלון בהעברת העובדים, מהלך המשרת את ההנהלה בלבד, אנו ממשיכים בסכסוך העבודה. על שכר העובדים לא נתפשר".

הארון שובש יו"ר וועד העובדים בחברת סופרבוס: "צר לנו כי ההסתדרות הלאומית מסרבת לקבל את הכרעת העובדים ומתעקשת לסכסך בין העובדים בסופרבוס, מהלך שבוודאי רק מזיק לעובדים. אין זה פלא, שההסתדרות הלאומית בחרה לרוץ לתקשורת ולהכריז על יציגות שקרית מבלי שעובד אחד יזדהה בשמו ויציג עצמו כמוביל בהתארגנות. נהגי סופרבוס ממשיכים לבחור בארגון עובדים אותנטי שבו העובדים מובילים את מאבק העובדים ולא גורמים חיצוניים.