"יונתי" סינגל שלישי בדואט עם אהרון רזאל • האזינו

    דוד קליגר No Comments on "יונתי" סינגל שלישי בדואט עם אהרון רזאל • האזינו

    רגע לקראת צאת אלבום הבכורה 'לעלות בהר' מגיש הזמר אבי הס את הסינגל השלישי "יונתי", בו מתארח אהרון רזאל • האזינו

    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזמר והיוצר אבי הס מתקרב לישורת האחרונה לקראת השקה אלבום הבכורה 'לעלות בהר' שיראה אור אי"ה בקרוב. כעת, הוא משחרר סינגל נוסף בדואט מיוחד עם הזמר אהרן רזאל. 'יונתי' – יצירת מופת מוסיקלית המחברת את מדרש שיר השירים לחיינו, כשעל העיבוד וההפקה הופקד מנחם ספרא.

    בשנתיים האחרונות מאז הוציא הזמר והיוצר אבי הס, את שני הסינגלים שלו 'השבת' ו'אנעים זמירות', הוא הספיק להופיע בלא מעט אירועים וקומזיצים והפך להיות מהמבוקשים בתחום ובפרט בקרב בני הישיבות. במקביל להופעות וללימוד שלו בכולל, הוא המשיך לעבוד במרץ על אלבום הבכורה.

    באלבום צפויים להכלל שנים-עשר שירים, בעלי אמירה שמגיעים ממקום פנימי ואמיתי. "אין שירים שנועדו למלא אלבום, כל שיר הולחן ונחצב מעומק ליבי", משתף אבי, שאף הוסיף מאמרים קצרים וציורי שמן פרי מכחולו לכל אחד מהשירים, שיכולים לשמש כעוד דרך להתחבר למה שמעבר לצלילים, שעל אף שמדובר בסגנונות מוסיקליים מגוונים, על מילים מהפסוקים והתפילות, לצד שירים שכתב בעצמו – ישנו קו שמאחד את אופי האלבום ויוצר רצף של מוסיקה איכותית מחד, ומלאה תוכן ומשמעות מאידך.

    'יונתי' – הסינגל החדש של אבי שרואה אור בימים אלה, הוא יצירת מופת מוסיקלית של ממש. השיר נכתב בערב שביעי של פסח, תוך כדי לימוד המדרש על קריעת ים סוף. "השיר בעצם לוקח את המדרש משיר השירים ומנסה להביא אותו ליום יום. כשאנחנו מרגישים קצת נדחקים לפינה, הקב"ה בעצם אומר לנו 'השמיעני את קולך' – הוא מחכה לנו, הוא רוצה לשמוע אותנו". בשיר מארח אבי את הזמר אהרן רזאל – "קבלתי הרבה מאוד ממנו ומהמוסיקה שלו. בשבילי זה היה חלום שהוא ישתתף בפרויקט שלי, ולשמחתי הוא התחבר מאוד לשיר כפי שודאי תוכלו לשמוע".

    כמו בשאר השירים שבאלבום אבי מנגן את הגיטרות בעצמו, והעיבוד וההפקה המוסיקלית נעשו יחד עם המוסיקאי מנחם ספרא והוא הופק בסיוע הקרן לתמיכה באומנות ומוסיקה.

    מילים:
    'יונתי בחגוי הסלע בסתר המדרגה' זה נאמר על אותה שעה שרדף פרעה אחריהם והשיגם חונים על הים ואין מקום לנוס לפניהם מפני הים ולא להפנות מפני חיות רעות למה היו דומין באותה שעה ליונה שבורחת מפני הנץ ונכנסה לנקיקי הסלעים והיה הנחש נושף בה תכנס לפנים הרי הנחש תצא לחוץ הרי הנץ אמר לה הקב"ה הראיני את מראיך את כשרון פעולתך למי את פונה בעת צרה השמיעני את קולך כי קולך ערב ומראיך נאוה (רש"י על שיר השירים ב')

    יונתי זה גם אני במדבר בין הסלעים כשהגלים הם האופק וכשהגלים מתקרבים באותו רגע שאני תוהה, מה הבורא ממני רוצה, באותו רגע שאיני רואה לא נחשון ולא מטה סגר עלי המדבר הים חסם המעבר, הים יכול להיות עתיד המדבר אולי עבר ואז אותו משל מהשיר של השירים עומד לנגד עיני ואני רואה את המילים יונתי בחגווי הסלע בסתר המדרגה, כי מי ברא הים מי הביא אותך לכאן? לה' הארץ ומלואה ממני אלי תברח, זה כל מה שנצרך כדי לבקוע את הים תראה על מי אתה נשען "הראיני את מראייך"… ואחר כך אמר הקב"ה "השמיעיני את קולך" בשירה כמו ששמעתי קולך בצעקה (ביאור הגר"א) הראיני את מראייך.



    0 תגובות