הקמת ועדת הכנסת; דיון סוער בוועדה המסדרת

    ישראל רובין 1 Comment on הקמת ועדת הכנסת; דיון סוער בוועדה המסדרת

    דיון סוער בוועדה המסדרת סביב הקמת וועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו ולאחר ההחלטה של היועץ המשפטי לכנסת כי יו"ר הכנסת אינו יכול למנוע את הקמת הוועדה

    צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו מתכנסת הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן בכדי לדון האם יש צורך באישור יו"ר הכנסת בכדי לכנס את וועדת הכנסת. הדיון בוועדה סוער. בכוונת נציגי כחול לבן בוועדה לנסות לבטל את הסמכות שניתנה ליו"ר הכנסת בוועדה המסדרת – להחליט על הקמת וועדת הכנסת בתקופת פגרת בחירות. בהמשך היום ינסו לדון גם בהקמת ועדת הכנסת עצמה, ועדה שתדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    יו"ר הוועדה ניסנקורן הציע שינוי בהחלטת הוועדה המסדרת. במקום ההחלטה לפיה "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת, ללא אישור ועדת ההסכמות". יוחלט כי: "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

    בפתח ישיבת הוועדה דרשו נציגי מפלגת הליכוד הוכחה לכך שיו"ר הכנסת התיר לקיים את הדיון כשיו"ר הוועדה מוסר להם בעל פה כי אדלשטיין אישר אך לא הביא לכך סימוכין. לאחר מכן גם יועמ"ש הוועדה הצהירה כי היו"ר אישר.

    היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרכן אמרה בדיון בוועדה המסדרת בעניין כינוס הדיון וההצעה שעל הפרק, ההנחה בקבלת ההחלטה הייתה היא שיו"ר הכנסת מקבל החלטות עפ"י שיקולים ממלכתיים בהתעלות משיקולים פוליטיים. ההצעה המונחת מתכתבת עם חוו"ד של היועמ"ש וזו תואמה עם יו"ר הכנסת. ההצעה לא מוציאה את יו"ר הכנסת מכל שיקולי הדעת כאשר שיקול הדעת של היו"ר מאוד מצומצם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ניסנקורן גבר אמיתי.
      אוכל את ביבי בלי מלח.

      ביבי החל את מסעו לכלא!