היועמ"ש לכנסת: החסינות תובא לדיון בכנסת: אדלשטיין לא יוכל למנוע

    איתי גדסי No Comments on היועמ"ש לכנסת: החסינות תובא לדיון בכנסת: אדלשטיין לא יוכל למנוע

    ביהמ"ש דחה את צו המניעה שביקשו בליכוד להוציא כנגד פרסום חוות דעתו של היועמ"ש לכנסת, בשל ניגוד העניינים החריף בה הוא ורעייתו מצויים | בחוות הדעת שפורסמה, מייעץ עו"ד אייל ינון וכותב כי הכנסת תוכל לקיים דיון על החסינות וכי יו"ר הכנסת אין בידו למנוע זאת | הליכוד: "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים"

    אייל ינון צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ניגוד העניינים: לאחר שהליכוד הגישה בקשה לצו מניעה לאי פרסום חוות דעתו של היועמ"ש לכנסת אייל ינון, בנוגע להקמת וועדת הכנסת לצורת דיון בחסינות לראש הממשלה לאחר פיזור הכנסת, עקב ניגוד העניינים בה היועץ ורעייתו מצויים מול ראש הממשלה, בית המשפט העליון דחה את בקשת הליכוד למנוע את פרסום חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת.

    לאור זאת העביר היועץ המשפטי לכנסת ליו"ר הכנסת את חוות דעתו בעניין היקף שיקול הדעת של יו"ר הכנסת בנוגע לכינוס הוועדה המסדרת ומליאת הכנסת בפגרת בחירות.

    לעניין כינוסה של הוועדה המסדרת – עמדת היועץ המשפטי לכנסת היא כי יו"ר הכנסת אינו יכול למנוע את כינוסה של הוועדה המסדרת לצורך קיום דיון בהקמת הוועדות הקבועות, לרבות ועדת הכנסת.

    לעניין כינוס המליאה – עמדת היועץ המשפטי לכנסת היא כי ככל שהוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה ויהיה על יו"ר הכנסת להיענות לדרישה זו.

    מהליכוד נמסר: "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים, ופוגע קשות באמון הציבור בכנסת ובהליכים המעין שיפוטיים המתקיימים בה".

    בתגובה אמר יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "הנחיתי את יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת בכדי לדון בחסינות נתניהו. נתניהו ביקש- נתניהו יקבל".



    0 תגובות