נתניהו יצא למסע מדיני ביוון

    שלמה ריזל No Comments on נתניהו יצא למסע מדיני ביוון

    ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגש עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון בפגישה משולשת ביוון. נתניהו והשר שטייניץ צפויים לחתום עם יוון וקפריסין על הסכם ענק להקמת צינור גז | נתניהו: "אנחנו כוננו ברית במזרח הים התיכון, ברית שיש לה חשיבות עצומה גם לעתיד האנרגטי של מדינת ישראל"

    נתניהו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע היום (חמישי) לאתונה בירת יוון במסגרת מסע מדיני חשוב לפגישה משולשת עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון. באתונה יחתמו ראש הממשלה ושר האנרגיה יובל שטייניץ על הסכם היסטורי עם וון-קפריסין להקמת צינור הגז "East-Med" מישראל, דרך קפריסין ויוון, לאירופה.

    החתימה הזו מגיעה על רקע התחלת הזרמת הגז במאגק לוויתן ועל רקע המתיחות המחריפה בין ישראל קפריסין ויוון לבין טורקיה סביב קידוחי הגז הטבעי והשליטה בים התיכון.

    יצויין כי לאור הברית בין ישראל ליוון, הפסיקה יוון את תמיכתה האוטומטית בפלסטינים כפי שנהגה עשרות בשנים.

    טרם עלייתו למטוס נשא דברים ראש הממשלה ואמר: "אנחנו יוצאים לפסגה חשובה מאוד עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון החדש. אנחנו כוננו ברית במזרח הים התיכון, ברית שיש לה חשיבות עצומה גם לעתיד האנרגטי של מדינת ישראל והפיכתה למעצמה אנרגטית וגם מבחינת היציבות באזור".

    נתניהו הרחיב וסיפר על מטרת ביקורו ביוון: "צינור הגז שאנחנו הולכים לקדם אותו עכשיו, שהשר שטייניץ עובד עליו כבר שנים רבות, הוא דבר שמחולל מהפכה בתמונת האנרגיה של ישראל. אנחנו לא רק נביא להורדת מחירי הגז, ובהמשך גם מחירי החשמל, זה גם יכניס מאות מיליארדים לקופת המדינה, לרווחת אזרחי ישראל, לקשישים, לילדים, לבריאות, לרווחה. זה דבר פנטסטי ובזה אנחנו עוסקים. אנחנו נותנים גז לגז ונותנים גז לכל ההישגים הכבירים האחרים שהבאנו ואנחנו נמשיך להביא למדינת ישראל בשנים הקרובות".

    עוד הוסיף ראש הממשלה: "מעבר לכך, אנחנו יודעים שהאזור שלנו רוגש, קורים בו דברים מאוד מאוד דרמטיים. אנחנו עוקבים על כך בעירנות, מקיימים קשר רצוף עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית, כולל בשיחה שלי אתמול אחר הצהריים. אני רוצה לומר דבר אחד ברור: אנחנו תומכים תמיכה מלאה בכל צעדיה של ארצות הברית ובזכותה המלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה".



    0 תגובות