נתניהו: "החסינות נועדה שנשרת את רצון העם ולא את רצון הפקידים"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "החסינות נועדה שנשרת את רצון העם ולא את רצון הפקידים"
    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב הערב (רביעי) מול מצלמות התקשורת והעיתונאים ולראשונה התייחס בקולו לזכות החסינות שמעניק לו החוק מפני הדחה משפטית-פוליטית. בנאומו תקף נתניהו את את תהליך תפירת התיקים נגדו והדחת עדי המדינה. נתניהו אמר כי הוא יפנה ליו"ר הכנסת וידרוש חסינות "כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד ישראל".

    PRIME MINISTER BENJAMIN NETANYAHU
    נאומו של ראש הממשלה הערב: "אזרחי ישראל, ערב טוב לכם. אנחנו מציינים היום עשור אדיר של עשייה ביחד. עשור של הישגים כבירים. העשור הטוב ביותר בתולדות ישראל. רק היום קיבלנו עוד דוגמא לכך. סוף סוף אחרי יחד עם חברי עם השמאל במשך עשר שנים הוצאנו את הגז מהמים, מחר אני נוסע ליוון כדי לקדם את הנחת צינור הגז שייצא גז ישראלי לאירופה, וזה יביא מאות מליארדי שקלים לכל אחד ואחד מכם".

    PRIME MINISTER BENJAMIN NETANYAHU

    "אני חייב להגיד לכם, גם הערב לפני שבאתי הנה. הישגים שפעם יכולנו רק לחלום עליהם, ועכשיו הם נמצאים ממש בהישג יד. יחד אנחנו נעצים את הכלכלה שלנו, נבלום את איראן, נקבע את גבולנו, נביא ברית הגנה עם ארה"ב, נכונן שלום עם עוד מדינות ערביות ונחיל ריבונות בארצנו".

    PRIME MINISTER BENJAMIN NETANYAHU

    "כל זאת כמובן לא מעניין את יריבינו, אין להם מה להציע לציבור חוץ מהסתה נגדי. כנראה שקשה להם עם ההישגים שהבאנו יחד, אנחנו ואתם אזרחי ישראל, קשה להם עם העובדה שהפכנו את ישראל למעצמה השמינית בעולם, זה פשוט לא יאומן, אבל בכל זאת בואו נגיע הערב לנושא שמעניין אותנו".

    PRIME MINISTER BENJAMIN NETANYAHU

    "תחילה אני מבקש להבהיר משהו, רבים מכם חושבים, כי ככה אמרו לכם, שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד, שהיא מאפשרת לא לעמוד לדין אף עם. טוב, זה פשוט לא נכון. על פי החוק החסינות היא תמיד זמנית. היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה".

    PRIME MINISTER BENJAMIN NETANYAHU

    "אני אתן לכם דוגמא, אם הכנסת מכהנת רק שלושה חודשים, כמו שקרה עכשיו, החסינות מתבטלת אחרי שלושה חודשים. על פי החוק אין שום אפשרות לאף אחד להימנע מהעמדה לדין, ולכן כשנשאלתי בערוץ 12 "האם תנסה לקדם חוק או מהלך כלשהו שימנע את העמדתך לדין ואני השבתי "מה פתאום, התשובה היא לא", דייקתי בדברי אז ואינני חוזר בי גם עכשיו. גם הערב אני חוזר ואומר: מה פתאום? לא קידמתי שום חוק ולא שיניתי שום חוק. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי".

    "אזרחי ישראל היקרים, חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. אמרתי רצון העם ולא רצון הפקידים".

    PRIME MINISTER BENJAMIN NETANYAHU

    נתניהו הביא את דבריו של הנשיא כחיזוק: "ואמר זאת במדויק הנשיא ריבלין, המחוקקים נתנו חסינות גורפת כדי להגן על שליחי הציבור, הוא מוסיף ואומר, אני מצטט: "אם הפרקליטות והחוקרים יחליטו לצורך פוליטי לנטרל חבר כנסת הם יפתחו נגדו בחקירה, והיו דברים מעולם בישראל. אנשים הועמדו לחקירה פלילית והוגשו נגדם כתבי אישום כשיש חשש כבד שהרשויות עשו זאת מתוך כוונה למנוע מהם לשמש בתפקיד שרים," סוף ציטוט.

    נתניהו הסביר את הבקשה לחסינות: "לצערי זה מה שקורה במקרה שלי. תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות פליליות ומגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסית נגדי ולעשות משפט שדה בעצם על ידי הטיית דעת הציבור. וממש מגעיל, האשמה חדשה שלא הייתה קיימת בתולדות האנושות, אני מואשם בקבלת סיקור חיובי".

    PRIME MINISTER BENJAMIN NETANYAHU

    "אתם שומעים? אני? אל תצחק שם, אבל זה מצחיק. זה לא מצחיק, זה עצוב. אני בנימין נתניהו מואשם בקבלת סיקור חיובי. באופן מדהים, חלק גדול מהעבירות הללו שבוצעו במקרה שלי, גם במקרים אחרים, חלק גדול מזה מוחזק במחשכים רחוק מעיני הציבור תחת צווי איסור פרסום ותחת החלטות היועמ"ש, אבל מעניין שהדלפות מגמתויות ופליליות כאלה זוכות לזרקורים של אור".

    "צריך להסיר את צווי איסור הפרסום בכל החקירות שנוגעות בכל מי שחקר והכין את כתבי האישום נגדי, כדי שאור השמש יחטא, כדי שהציבור ידע את כל האמת ואת כל המניעים הנסתרים שעומדים מאחורי תפירת התיקים נגדי. אני ביקשתי שימוע גלוי לחלוטין, אין לי מה להסתיר, אני לא חושב שמישהו צריך להתנגד שהדברים הללו יהיו גלויים גם כן, כי הציבור רוצה לדעת את האמת".

    "עכשיו ובנוסף לכל העבירות הללו בא עכשיו ניסיון לגרום למערכת המשפט לפסול את ההתמודדות שלי לראשות הממשלה. את הניסיון הזה צריך לדחות על הסף כי בדמוקרטיה רק העם מחליט מי מנהיג את העם. טוב, מכל הסיבות הללו כדי להמשיך ולהוביל את ישראל להישגים אדירים בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בהתאם לסעיף 4ג' לחוק כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד ישראל".

    נתניה תקף את גנץ בנאומו: "בעוד שאנחנו מסכמים עשור של עשייה אדירה, היריבים שלנו מסכמים עשור של רק לא ביבי. זו השורה היחידה של בני גנץ שמשיק הערב את מסע הבחירות שלו. אין לו שום דבר להציע לאזרחי ישראל, לא ניסיון, לא כישורים, רק פשיטת רגל בחברה שלו. הוא אומר שאני מתמודד לראשות ממשלה רק בגלל התיקים התפורים נגדי".

    "תחשבו איזה אבסורד זה, אם לא היו תופרים לי תיקים לא הייתי מתמודד? אני מתמודד כי אני מקדיש חיי לכם אזרחיי ישראל, אבל יש אנשים שבניגוד אלי כן עברו עבירות חמורות ולהם יש חסינות אוטומטית לכל החיים".

    "הם פשוט בצד הנכון של התקשורת והשמאל ואתן דוגמא, בני גנץ שלקח 50 מיליון שקל מכספי ציבור ללא מכרז על מוצר שלא קיים ושילשל לכיסו 4 מיליון שקל ואפילו לא נחקר, או יאיר לפיד שתמורת סיקור חיובי בידיעות אחרונות העביר לעורך ידיעות אחרונות, למול של ידיעות אחרונות, נוני מוזס, עשרות מיליונים מכספי הציבור וקידם עבורו את החוק לסגירת ישראל היום. גם הוא לא נחקר".

    לסיום אמר ראה"מ: "אני יכול להגיד לכם שרשימת המאותרגים של השמאל, היא כוללת עוד מכחול לבן וגם בחוץ מכחול לבן, אבל אתם יודעים את האמת: יש לנו הישגים כבירים ועומדות בפנינו הזדמנויות כבירות כדי להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל לדורות. אל תתנו לתקשורת ולשמאל להטעות אותכם. אנחנו שרוצים להבטיח את עתיד ישראל בדרך של עוצמה וגאווה, אנחנו הרוב העם ורק העם יחליט. אתם תחליטו. רק אתם".



    0 תגובות