הרב הראשי בהדלקה בכותל: "כאן המכבים נלחמו על קדושת השבת"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הרב הראשי בהדלקה בכותל: "כאן המכבים נלחמו על קדושת השבת"

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו כובד בהדלקת נר ראשון של חנוכה ברחבת הכותל. בדבריו לקהל הרב שהתכנס בכותל אמר: "דווקא כאן מרגישים בבית, זה הבית של כל העם היהודי ובו נדליק את נרות החנוכה. מחזק את מפעלותיהם של המכבים החשמונאים שמסרו נפשם על קידוש שם שמים"

    14:19
    18.04.24
    מיכל ירושלמי No Comments on מגיע לך כתר: גיטי שוורץ במסר מיוחד לנשות החיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) התקיימה הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי על יד הרב הגאון הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל יחד עם הרב הגאון הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, משפחות שכולות וקהל רב.

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בירך את הקהל שהתכנס ברחבה לקראת ההדלקה ואמר כי: ההדלקה היא "נר איש וביתו". ע"י הדלקה ציבורית לא יוצאים ידי חובת הדלקה, ולמרות זאת תיקנו חכמים להדליק בבתי כנסיות. על אחת כמה וכמה ליד שריד בית מקדשנו בבית הכנסת הגדול של העם היהודי ברחבת הכותל המערבי".

    עוד הוסיף הרב הראשי ואמר: "דווקא כאן מרגישים בבית, זה הבית של כל העם היהודי ובו נדליק את נרות החנוכה. מחזק את מפעלותיהם של המכבים החשמונאים שמסרו נפשם על קידוש שם שמים. שנלחמו על קדושת השבת, התורה היהודית ומצוותיה וננסה להמשיך בדרכם כדי לראות במהרה שהאור הגדול ברחבה כאן יאיר אל הקודש".

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים בירך את המשתתפים ואמר כי "לאורך שנות ההיסטוריה הוכיחו בני העם היהודי שוב ושוב כי כוחו והשפעתו של עם אינן קשורות לא לכוחו הצבאי או הכלכלי, אלא לאור שהוא נושא בליבו. טבעו של האור שגם המועט שבו מצליח להאיר אפלה גדולה, בעוד שגם החושך הגדול ביותר אין בכוחו לכבות את האור".

    השר לביטחון פנים השתתף בהדלקה ואמר כי "נצחון המכבים הוא לא רק ניצחון פיזי. זה היה ניצחון רוחני שאפשר לשקם את המקדש. אפשר ליהודים לחזור ולפקוד כאן את הכותל ולממש את האמונה שלנו. תודה רבה לשוטרי משטרת ישראל ששומרים כאן על הבטחון של מיליוני המבקרים בכותל המערבי מדי שנה. בזכותם יש לנו כאן בטחון לממש את הזכות ההיסטורית שלנו על ארץ ישראל, על המקומות הקדושים והכותל המערבי".

    ראש עיריית ירושלים בירך פנה אל המשפחות השכולות שהיו בקהל ואמר להם תודה והוסיף: "יש כאן איתנו משפחות גיבורות, משפחות שהן המכבים של דורנו, משפחות שמתמודדות יום יום עם שכול, עם אובדן של אב או אם במשפחה, וממשיכות הלאה, נאבקות להאחז בחיים, מחזיקות את הנר שלהן בכל הכוח ומגרשים איתו את החושך".



    0 תגובות