מקומם: קיצוץ נוסף בתקציבי גני החינוך המיוחד החרדיים

    עפר גדנקן No Comments on מקומם: קיצוץ נוסף בתקציבי גני החינוך המיוחד החרדיים

    יו"ר פורום המוכש"ר, דוד שרפר אומר כי הפגיעה בילדי החינוך המיוחד ובילדים הזקוקים לסיוע במוסדות המוכש"ר בלתי נתפסת. "צעקנו במשך שנים על מנת לבטל את הפגיעה של פירון ולתקן את תקנות המוכש"ר, אך לא נעננו. הדבר הזה היה מונע את הפגיעה שבפניה אנחנו עומדים היום. נראה כי הילדים הללו הפכו לקורבנות של המערכת שמתעלמת מהם".

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד שמרבית חברי הכנסת, מכל הסיעות, מתרעמים על האפליה הבוטה של ילדי החינוך המיוחד החרדיים, מתברר כי בתחילת 2020 יופחת התקציב עוד יותר.

    בשל הבחירות ואי הקמת הקואליציה, החליט משרד החינוך ומשרד האוצר לבטל את כל  תוספת התקציב לילדי החינוך המיוחד שהושגה באמצעות הסכמים הקואליציוניים שנחתמו בעת הקמת הממשלה  בשנת 2015.

    המשמעות  – ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי – שתקצובם אמור להיות זהה לפי החוק לזה של תלמידים במוסדות רגילים, הם שיפגעו.

    יצוין כי משרד החינוך כבר הודה בכל פורום אפשרי כי בגני החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי, הגננות לא תוקצבו באופן אמיתי ומדויק אלא על פי דרגת שכר של 15 שנות ותק. אך מהחודש הבא, יערך קיצוץ ושכר הגננות יתוקצב לפי דרגת שכר של 12 שנות ותק, זאת למרות שגננות רבות  ראויות לשכר הרבה יותר גבוה  בשל שנות הוותק שלהן. לפי הערכות  מדובר על קיצוץ  בסך  25 מיליון ש"ח. עוד הודה המשרד כי  הוא אינו מתקצב את הגננות על פי נתוניהן האמיתיים ולא מעביר תקציב עבור גמול חינוך מיוחד. מרכז המחקר והמידע בכנסת קבע לא מזמן כי בגן חינוך מיוחד מוכש"ר מקבלים הילדים כ-50% בלבד מילד בגן דומה בחינוך הרגיל.

    מה שמקומם לא פחות הוא שלצד הקיצוץ בשכר, מבוטלות גם שעות הטיפוח והתימרוץ בבתי הספר של המוכש"ר. שעות הניתנות לתלמידים במוסדות שבהם משפחות ברמות סוציו אקונומיות נמוכות וכסיוע לילדים מתקשים הלומדים בכיתות גדולות.

    יו"ר פורום המוכש"ר, דוד שרפר אומר כי הפגיעה בילדי החינוך המיוחד ובילדים הזקוקים לסיוע במוסדות המוכש"ר בלתי נתפסת.  "צעקנו במשך שנים על מנת להכניס את שעות התימרוץ והטיפוח לבסיס התקציב אך לא נענינו, נראה כי הילדים הללו הפכו לקורבנות של המערכת שמתעלמת מהם".

     



    0 תגובות