שב"כ עצר חוליה של 'החזית העממית'

    קובי פינקלר No Comments on שב"כ עצר חוליה של 'החזית העממית'

    שב"כ חשף תשתית טרור נרחבת של החזית עממית שפעלה באיזור יהודה ושומרון וסוכלו פיגועים חמורים שתכננה

    צילום: עבד ראחים חטיב / Flash90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל שנערכה בחודשים האחרונים, נחשפה תשתית רחבה ומאורגנת של פעילי ארגון הטרור החזית העממית (חז"ע) אשר ביצעה את פיגוע המטען בעין בובין, בו נרצחה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אחיה ואביה. החקירה חשפה כי התשתית ביצעה פיגועי ירי נוספים ותכננה לבצע פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה. במסגרת הפרשיה נעצרו ונחקרו ע"י שב"כ כ-50 פעילים בהם גם בכירי מפקדת החז"ע ביהודה ושומרון, ונתפסו אמצעי לחימה רבים שהיו ברשות הפעילים והוסגרו כתוצאה מהחקירות בשב"כ.

    במסגרת החקירה בשב"כ של חברי התשתית אשר ביצעה את הפיגוע בעין בובין, נחשף מיקום נשקים ואמצעי לחימה, ומעורבותם של פעילי טרור נוספים הנמנים על תשתית החז"ע אשר נעצרו בפעילות משותפת של השב"כ, הימ"מ וצה"ל והועברו לחקירה.

    חברי החוליה אשר ביצעו את הפיגוע במעיין הם:
    1. סאמר ערביד, תושב רמאללה, בן 44, כלוא לשעבר על רקע מעורבות בפעילות צבאית מטעם החזית העממית. סאמר הינו ראש החוליה, מי שגייס את חברי החוליה והיה זה אשר בנה והפעיל את המטען בפיגוע בעין בובין.

    2. יזן מגאמס, תושב הכפר ביר זית, בן 24, חבר חוליה, היה מעורב בפועל בפיגוע בעין בובין, ובפיגועים נוספים.

    3. קסאם שיבלי, תושב הכפר כובר, בן 25. חבר חוליה, היה מעורב בפועל בפיגוע בעין בובין ובביצוע פיגועי ירי נוספים.

    במסגרת חקירות השב"כ של העצורים בפרשייה, התקבל מידע שהוביל לאיתור ותפיסה של אמצעי לחימה רבים וקטלניים אשר שייכים לתשתית הטרור של החז"ע ביניהם: רובי M-16, רובי קלאצ'ניקוב, רובה גליל, רובה קארבין, מיני עוזי מאולתר, אקדחים, משתיק קול, חומרי דשן רבים המשמשים לבניית מטענים, נפצים, כדוריות ברזל למטען, ותחמושת מכל הסוגים. עוד אותרו מכשירי קשר, כוונות טלסקופיות וסוללה ניידת להפעלת מטענים.

    חלק גדול אמצעי הלחימה נתפסו בפעילות משותפת עם צה"ל ומשטרת ישראל, בין היתר, בדירת קרובת משפחתו של סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע ומי שהפעיל את המטען.

    במסגרת חקירת חברי החולייה בשב"כ, מסרו המעורבים בפירוט רב אודות ההכנות שביצעו לקראת הפיגוע ואופן מימושו. מעדויותיהם עולה כי את איסוף המודיעין לקראת הפיגוע החלו חברי החוליה מספר שבועות טרם מימושו, כאשר הגיעו בהזדמנויות שונות לאזור המעיין על מנת לתכנן את המתווה, ולבסוף הציגו את תכנית הפעולה בפני סאמר ערביד וקיבלו את אישורו.

    בלילה שקדם למימוש הפיגוע הגיעו חברי החולייה, סאמר ערביד, יזן מג'אמס וקסאם שיבלי לשטח הררי צפונית למעיין עין בובין, כאשר הם חמושים באקדחים ומטען הנפץ. סאמר השאיר את יזן וקסאם בשטח יחד עם המטען ונסע חזרה לכיוון רמאללה על מנת להשאיר את הרכב בנקודה מרוחקת.

    כשעה מאוחר יותר, החזיר ווליד חנאתשה, גורם המפקדה אשר מימן את הפיגוע, את סאמר ערביד למקום בו המתינו חברי החולייה ועזב את המקום. חברי החוליה בהובלת סאמר ביצעו הליכה של כשעתיים לכיוון המעיין. כשהגיעו למקום הטמינו את המטען בסמוך לציר הגישה ועלו לנקודה הצופה על המקום.

    לאחר מספר שעות של המתנה במהלכן היה קסאם ברגותי אחראי על התצפית, הבחינו חברי החוליה במשפחת שנרב מתקרבת לנקודה, קסאם העביר את ההנחיה לסאמר ערביד אשר לחץ על ההדק והפעיל את המטען רב העוצמה לעבר בני המשפחה. לאחר מימוש הפיגוע נמלטו חברי החוליה רגלית לכיוון רמאללה בדרך הררית עד אשר הגיעו לעיר והתפצלו.

    בחקירות בשב"כ נחשפה פעילות טרור נוספת שביצעו חברי התשתית של החז"ע, הכוללת, בין השאר את הפיגועים הבאים:

    פיגוע ירי לעבר אוטובוס ישראלי סמוך ליישוב עפרה בדצמבר 2017. ללא נפגעים.
    פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי סמוך ליישוב אריאל במרץ 2019. ללא נפגעים.
    נזאם מחמד, תושב ביר זית, בן 21, עצור, היה מעורב בפועל בפיגוע זה ובפיגועי ירי נוספים.

    עוד נחשף בחקירת המעורבים כי בראש תשתית הטרור עמדו פעילי חז"ע ותיקים ובכירים, אשר הנחו את החוליה לבצע את הפיגועים השונים, ביניהם:

    1. וליד חנאתשה, תושב רמאללה, בן 50. וליד היה עצור בעבר מספר פעמים בגין מעורבות בפעילות טרור צבאית של ארגון החזית העממית. וליד שימש כממונה על סאמר וכראש התשתית הצבאית של החזית העממית.

    2. עא-ראזק פראג', תושב רמאללה, בן 56, מבכירי החזית העממית בגדה, כלוא לשעבר מספר פעמים בעברו על רקע מעורבותו בקידום פעילות טרור צבאית במסגרת החזית העממית, אשר שימש כאחראי על וליד חנאתשה ואישר את מימוש הפיגוע בעין בובין.

    3. חאלדה ג'ראר, תושבת רמאללה, בת 56, כלואה לשעבר מס' פעמים בעברה ע"ר מעורבות בפעילות החזית העממית, עולה כמי שעומדת בראש ארגון החזית העממית בגדה, ובמסגרת זו אחראית על כלל הפעילות של הארגון.

    4. אעתראף חגאג, תושב רמאללה, בן 43. בעבר היה עצור מס' פעמים בגין מעורבות בקידום פעילות טרור צבאית של ארגון החזית העממית. אעתראף שימש כאחראי על כלל הפעילות החשאית של החזית העממית ברמאללה ובמסגרת זו גייס פעילים נוספים תחתיו.

    במהלך החקירה, בוצעו חיפושים במשרד אשר שימש את פעילי ארגון החזית העממית ברמאללה ונאסף מודיעין רב שהצביע על פעילות הארגון בשנים האחרונות. כמו כן, אותרו חומרים רבים של פעילות הארגון בגזרת רמאללה.

    הוגשו כתבי אישום חמורים נגד מספר גדול של חברי התשתית. כתבי אישום נוספים יוגשו בהמשך.

    בכיר בשב"כ: "הפענוח המודעיני והחקירה המאומצת סיכלו פיגועים בטווח הזמן המיידי. ללא הגעה מהירה לחוליות בשטח, הפיגועים אשר תכננה התשתית היו יוצאים לפועל והיו גובים חיי אדם רבים. חקירת השב"כ חשפה את המסוכנות הממשית והמיידית שהייתה מפעילות ארגון החזית העממית, כמו גם את הסיכון הביטחוני מפעילות החז"ע הארגונית המובילה לפעילות צבאית בשטח. כמות האמל"ח הגדולה שנתפסה והמידע שהתקבל בחקירות השב"כ של חברי התשתית ממחישים את מסוכנות התשתית ואת רמת המוכנות הגבוהה להוצאה של פיגועים חמורים נוספים בתקופה הקרובה, שנמנעו הודות לפעילות הסיכול".



    0 תגובות