משה שטיין מנכ"ל 'פרח': "אנו מקדמים מודל לפיתוח כישורי הילד המיוחד"

    עפר גדנקן No Comments on משה שטיין מנכ"ל 'פרח': "אנו מקדמים מודל לפיתוח כישורי הילד המיוחד"

    הדברים נאמרו במסגרת הכנס השנתי של פורום סגנים ומ"מ ראשי רשויות
    בתמונה: הרב משה שטיין נושא דברים

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע התקיים בעיר אילת כנס סגני ומ"מ ראשי רשויות, שאורגן ע"י מרכז השלטון המקומי.

    הכנס מהווה זירת המפגש השנתית לסגני ראשי הערים והרשויות המקומיות, וכלל  בתוכו הרצאות ופאנלים בנושאים שונים.

    מושב ייעודי הוקדש לנושא החינוך המיוחד. כבעל וותק ועשייה רבת שנים בתחום, הוזמן  מנכ"ל רשת 'פרח' לחינוך מיוחד, הרב משה שטיין, להשתתף בפאנל הייעודי. את המושב הוביל במיומנות רבה מר דוידי בן ציון, מ"מ וסגן ראש מועצת שומרון. במקום נכחו שר המשפטים אמיר אוחנה, ח"כ מוטי יוגב, אדם קניגסברג סגן ראש עיריית רמת גן ובכירי רשויות נוספים.

    במהלך הפאנל, הציג הרב שטיין את פעילותה הענפה של רשת פרח ברחבי הארץ, תוך שהוא מתמקד בהתאמה האישית של תכנית הטיפול לכל ילד, הכוללת רכישת ציוד מתקדם בהתאם לצרכיו, גיוס מטפלות מתמחות והתאמה תרבותית מקיפה. עוד הוסיף הרב שטיין והרחיב אודות מודל השילוב הפועל במסגרות פרח: "במסגרת המודל, משתלבים תלמידי החינוך המיוחד עם תלמידי החינוך הרגיל, הן בשעות הלימודים והן בשעות הפנאי – הכל בהתאם למצבו ויכולתו של הילד. מטרתו של המודל הוא לפתח את כישורי החברה של הילד המיוחד, לצד העלאת המודעות ועידוד סובלנות וקבלת השונה בקרב תלמידי החינוך הרגיל".

    בשלב זה חשף הרב שטיין כי נתוני פרח מצביעים בבירור על קפיצה משמעותית בתחום השילוב "בשנת תשע"ט שולבו במהלך השנה 16 ילדים מתוך 36 שלמדו בגני התקשורת של פרח (כ-45%), כאשר חמישה מתוכם אף עברו בשנת תש"פ לשילוב מלא בכיתות או גנים רגילים. זהו נתון מדהים והישג מרשים בתחום הנחשב כמורכב ליישום".

    דבריו של שטיין עוררו התעניינות רבה, שהביאה בו במקום לפניות רבות מאת הנוכחים בפאנל  לטובת שיתוף פעולה עם רשת פרח, במטרה לסייע לילדים המיוחדים, תושבי עירם, ולהעניק להם מסגרת חינוכית וטיפולית שתמצה מהם את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם.



    0 תגובות