ביצוע מחודש לפיוט המרוקאי שמעצים את גדולתו של הבורא • צפו

    דוד קליגר No Comments on ביצוע מחודש לפיוט המרוקאי שמעצים את גדולתו של הבורא • צפו

    ליאור אלמליח ומיכאל פרץ ממשיכים בפרויקט "פיוט ישראלי" ואחרי החידושים לפיוטים שונים הפעם מצטרפים זמרים נוספים לביצוע הפיוט "יוצר מידו", פיוט מרוקאי קדום ומוערך שהיה מקובל לשיר אותו בכל בית כנסת ושולחן שבת ובמשך שנים לא בוצע על ידי אף אחד, וכעת מקבל חיים חדשים בעיבוד פופ אתני מזרחי עליו מופקד ציקי זנתי • האזינו

    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו בפשיטה על בית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקט משותף של ליאור אלמליח ומיכאל פרץ פייטן וחזן בינלאומי שנרקם בחדרי החזרות של תל אביב ומחבר באופן ייחודי ויוצא דופן בין אומנים מכל קצוות העשייה: שחקנים, סטנדאפיסטים, זמרים ופייטנים למקורות הפיוט העשיר של יהדות מרוקו.

    אחרי החידושים לפיוטים "יפה ותמה", "יא בבה", "אעופה אשכונה"," לכבוד חמדת לבבי". הפעם מצטרפים זמרים נוספים לביצוע הפיוט "יוצר מידו", פיוט מרוקאי קדום ומוערך שהיה מקובל לשיר אותו בכל בית כנסת ושולחן שבת ובמשך שנים לא בוצע על ידי אף אחד, וכעת מקבל חיים חדשים בעיבוד פופ אתני מזרחי עליו מופקד ציקי זנתי.

    את הפיוט כתב על פי הדעה הרווחת רבי יצחק ענתבי, והוא בעל ערך ומסר חברתי הבא לפתור קיטוב בין אוכלוסיות ומעמדות ועל פי המקורות, וכמו שלא היה הבדל ביום הבריאה בין כל היצירה של הקדוש ברוך הוא, אין גם הבדל בין אדם לאדם, כל אדם פשוט יכול להיות בגדולה ולהפך מבחינה חומרית ורוחנית, הכל תלוי בכמה האדם מאמין בעצמו ובבורא שיצר אותו, פיוט שמעצים את היכולות של האדם ושל הבורא.

    הסינגל הייחודי יוצא לכבוד "פסטיבל הפיוט והבקשות העולמי" המתקיים זו השנה התשיעית בים המלח בו יקחו חלק אמנים המשתתפים בפרויקט המוזיקלי "פיוט ישראלי" לצד אמנים מוכרים ובעלי שם בינלאומי ממרוקו, צרפת וישראל.

    מילים:
    יוצר מידו עושר וריש
    אשיר לכבודו שי"ן יו"ד רי"ש
    צור מעוז דלים אמת שמו
    רוכב גלגלים מי יקדמו
    מלאכים קלים רצים לנאמו
    וכל זולתו שי"ן קו"ף רי"ש
    כי אין צור בלתו אל"ף חי"ת רי"ש

    חסין בשם הוא ואהללו
    כי אין כמוהו ואין כמפעלו
    הימים ראוהו כי בשעלו
    מדד מימיהם צד"י וא"ו רי"ש
    ושאון גליהם שי"ן בי"ת רי"ש

    קום עושה פלא העלה השבי
    מבית הכלא אל עיר הצבי
    שם ירעה טלה זאב עם לביא
    עוז ידך הראה מ"ם ה"א רי"ש
    ובאורך נראה אל"ף וא"ו רי"ש

    צילומים וקליפ אלי אבוטבול – הבית הירוק



    0 תגובות