- רדיו קול חי - -

סערה פרצה בוועדה המסדרת סביב נושא החסינות

הוועדה המסדרת שהתכנסה לדון במועדי פגרת הכנסת, הפכה לסוערת, עקב הודעת יו"ר הוועדה כי בכוונתו לאפשר לוועדה המסדרת להקים ועדת כנסת בתקופת בפגרת הכנסת, היה וראש הממשלה יגיש לכנסת בקשת חסינות.

יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן אמר בפתיחת הדיון: "אנחנו לא דנים היום בהקמת ועדת הכנסת. אני לא יודע אם רוה"מ יגיש בקשת חסינות. אולם לא יהיה מצב שהחתול שומר על השמנת. מי שרשאי לקבוע אם תקום ועדת הכנסת, זו הוועדה המסדרת שמייצגת את הרכב הכנסת. אם הוועדה המסדרת תחליט ברוב להקים ועדת הכנסת, היא תוכל להקימה ולדון בחסינות ללא ווטו של יו"ר הכנסת או של ועדת הסכמות. לא אסכים למצב שלא נוכל להקים ועדת כנסת אם יהיה צורך בכך".

ח"כ מיקי מכלוף זוהר שהתנגד באופן נחרץ להצעה, טען מנגד כי אין תקדים לכן שוועדה המסדרת תתכנס בפגרת בחירות ללא כל מגבלה. יו"ר הוועדה הוציא מהדיון את ח"כ מיקי זוהר, בתגובה, ח"כ זוהר קרא לכל חברי הכנסת מהקואליציה לצאת מהדיון.

הוועדה אישרה נוסח הצעה מתוקן בדבר מועדי פגרת הבחירות לכנסת ה-23 ופעילות הכנסת בפגרה, כפי הצעת היועץ המשפטי של הכנסת. עפ"י ההצעה, לאחר סעיף 9 (א') יתווספו המילים "לאחר קבלת חו"ד של היועץ המשפטי של הכנסת".