כצל'ה שועט אל הסדרה השניה ומציג את "לקל" • האזינו

    דוד קליגר No Comments on כצל'ה שועט אל הסדרה השניה ומציג את "לקל" • האזינו

    הח"כ לשעבר יעקב כץ – כצל'ה, ממשיך בהוצאת לחניו לאור העולם ומגיש סנונית ראשונה מהאלבום השני בסדרת שירי השבת, את "לקל" שהלחין בדרכו לבית הכנסת מבצע אברימי רוט, על העיבוד הופקד יובל סטופל • האזינו

    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "לקל" הוא סינגל ראשון ומלהיב מתוך אלבום שני בסדרת ניגוני השבת של ח"כ הכנסת לשעבר יעקב כץ – כצל'ה, כמו באלבום הראשון – את הלחנים המשמחים מבצעים טובי וגדולי המוזיקה החסידית, כשלכולם מכנה משותף – חיבה לניגוני השבת של כצל'ה.

    את הלחן המיוחד למילים "לקל אשר שבת מכל המעשים", הלחין כצל'ה בדרך לאחת מתפילות ערבית. כשחזר מהתפילה, מיהר להקליט את הלחן לצורך תיעוד, ומאז המתין לתורו במגירת הלחנים.

    איך זה עובד? כבר קרוב לארבעים שנה שלצד העשייה הציבורית רבת הממדים, מתמסר יעקב כצל'ה כ"ץ לתחביב האהוב עליו, הלחנת שירים. עד עתה הופקו משיריו ארבעה אלבומים עם שירים שרבים מהם, נוגנו רבות על גלי האתר וזכו להיות מושרים בקהילות רבות בעולם.

    הורתה ולידתה של סדרת "ניגוני השבת של כצל'ה", הוא הרצון להעניק למשפחתו מזכרת מזמירות השבת, המושרות דרך קבע על שולחן השבת בביתם. עד מהרה, בעיצומן של ההקלטות, רווחה התחושה כי הסגנון הייחודי בלחניו של כצל'ה, "הטעם של פעם", הינו "טעם" שיכול להעשיר את שולחן השבת של כל בית יהודי. כץ, קשור כל העת לגדולי הדור מהרב שך זצוק"ל, הפני מנחם זצוק"ל והרבי מליובאוויטש זי"ע והאדמו"רים מערלוי וסדיגורא זצוק"ל ויבדלו לחיים טובים האדמו"ר מבעלזא שליט"א והאדמו"ר מקרלין סטולין שליט"א, החסידים ותלמידהון, פגשו את כצל'ה בטישים ובמפגשים עם ה'גדולים', כשהם מארחים אותו אצלם, בחיבה רבה.

    האתגר שעמד בפני המעבד והמפיק המוזיקלי יובל סטופל, שעיבד את האלבום כולו – היה גדול. לנסוך בלחנים מוזיקה עכשווית, ועדיין שתישמע כמו שהיו נשמעים פעם שירים חסידיים. הערגה לתום משולבת בטכנולוגיה חדישה, הרוך והביתיות – אינם נעלמים בשלב העיבוד והתזמור.

    גם הפעם, מילות זמירות השבת הידועות בלחן החדש התלבשו באופן מושלם על הביצוע של אמן הרגש, הזמר החסידי אברמי רוט. הבחירה באברמי רוט נבעה מהעובדה שמעבר להיותו זמר מוכשר ומוסיקאי דגול, מדובר באדם עניו ובעל אופי טהור שמחבר את קולו המרגש עם הלחן והמילים הנהדרות מזמירות שבת.



    0 תגובות