לא קיבלו את הבחירה של העם: ישראל הולכת לבחירות שלישיות

    איתי גדסי No Comments on לא קיבלו את הבחירה של העם: ישראל הולכת לבחירות שלישיות

    לראשונה בתולדות המדינה, הכנסת הצביע שוב על פיזורה בפעם השנייה, והליכה לבחירות שלישיות בתוך שנה | החוק לפיזור הכנסת עבר ברוב של 92 תומכים ללא מתנגדים | ח"כ טסלר: "הפסיקו את השימוש בהסתה כנגד החרדים" | ח"כ עמיר פרץ: "תחזיר את דלק ההסתה למחסנים – אתה אשם"

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעת לילה מאוחרת (חמישי) הכנסת פיזרה את עצמה לאחר שהחוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שניה ושלישית בתמיכה של 92 חברי כנסת וללא התנגדות. הבחירות יתקיימו בתאריך ו' באדר התש"ף. במהלך ההצבעות התקיים דיון במליאת הכנסת עם נאומים של כלל נציגי סיעות הבית.

    דרמה התחוללה מאחורי הקלעים בתחילת ההצבעות, כחול לבן זועמים על הליכוד שלא הגיע להצבעה בהרכב מלא. לפחות 7 ח"כים נעדרים בהם ראש הממשלה נתניהו. בכחול לבן איימו לבטל את ההצבעה ולאפשר לכנסת להתפזר אוטומטית. המשמעות אז הייתה: כי הבחירות יתקיימו ב-10.3 יום פורים. ראש הממשלה מיהר להודיע כי הוא ייכנס להצבעות על פיזור הכנסת וכך היה.

    חה"כ הטרי יעקב טסלר אמר במליאה אמש: "ההיסטוריה תשפוט את אלו שיכלו למנוע את הביזיון הזה, ואת הפגיעה הציבורית ובזבוז משאבי הציבור לשווא – ולא עשו זאת. הגיע הזמן, לנהל את הבחירות בצורה עניינית ומכבדת, ולהפסיק את השימוש בהסתה נגד הציבור החרדי".

    טסלר תקף את השימוש הציני שנעשה בבחירות האחרונות כנגד הציבור החרדי: "הרדיפה אחרי קולות המצביעים לא מצדיקה שימוש בשנאת האחר ואיננה מכשירה פסילה גורפת של ציבור, כפי שראינו בבחירות האחרונות".

    ח"כ עמיר פרץ אמר במליאה: "אני עומד בפניכם כוותיק חברי הכנסת, חשבתי שראיתי כבר הכל, אבל גם בימים הקשים ביותר הוויכוחים התמקדו בנושאים שקשורים לרצון העם, על שאלות של תהליך מדיני, על שאלות של תהליכים חברתיים. אבל מעולם איש לא ערער לא על מהות הדמוקרטיה".

    עוד הוסיף: "אני חושב שהגורם המרכזי שהביא למערכת הבחירות הזו הוא אביגדור ליברמן ששדרג את ההסתה לא רק נגד הערבים אלא גם נגד החרדים, והוא עושה זאת מבוקר עד ערב".

    פרץ המשיך לתקוף את ליברמן ואמר: "אני חושב שהגיע הזמן שנאמר לליברמן, אם חזרת להיות אותו פירומן שאנחנו מכירים אותו מהימים שלך כמי שלא ויתר על שום הזדמנות להצית את הלהבות בתוך העם קח את גפרורי ההסתה שלך קח את כל מכלי הדלק שאתה שופך לתוך החברה הישראלית תחזיר אותם למחסנים שמהם הבאת אותם".

    ח"כ יועז הנדל אמר במליאה: "הבחירות הקרובות הולכות להיות נטולות אידיאולוגיה, אין פה ויכוח מדיני וכלכלי מהותי שמביא אותנו לבחירות זו גם לא מערכת בחירות על דת ומדינה. אז על מה על הבחירות? על-כך שנתניהו קיבל תוצאה לא מספיק היא כתובה מבחינתו כדי להשיג חסינות".



    0 תגובות