אושרה הצעת חוק התפזרות הכנסת

    איתי גדסי No Comments on אושרה הצעת חוק התפזרות הכנסת

    הצעת חוק התפזרות הכנסת אושרה בקריאה טרומית. השר יריב לוין בשם הממשלה: "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, לפחות ידענו להעביר את החוקים האלה בהסכמה וברוח טובה, ואולי זו קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה"

    הכנסת צילום: Orel Cohen/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים, התש"פ, של חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת. על פי ההצעה מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף (2 במרס 2020).

    כמו כן אישרה המליאה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות), התש"ף-2019 של חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת.

    מוצע לקבוע הוראות מיוחדות הדרושות להיערכות לקיום הבחירות לכנסת העשרים ושלוש וביניהן: תיקוני חקיקה שיביאו לקיצור מועדים לקיום פעולות שונות שיאפשרו את קיום הבחירות בתוך 82 ימים במקום 90; מתן סמכויות מיוחדות לוועדת הבחירות המרכזית בנוגע בין היתר להליכי גיוס עובדים, למכרזים ולקביעת הוראות שעה בעניין סדרי הבחירות.

    בנוסף, העלאת שכר העובדים בוועדות הבחירות, וקביעה כי תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת העשרים ושלוש יועמד לה באופן מיידי ויהיה זהה לזה שניתן במערכת הבחירות האחרונה, אך כל בקשה לתוספת תקציב תאושר בהליך הרגיל בוועדת הכספים; העלאת גיל חברי ומזכירי ועדות הקלפי; קביעת הסדר הצבעה לשוטרים במעטפות כפולות; כן מוצע לתקן את הכללים לעניין חישוב הוצאות הבחירות, המקדמות וההלוואות שניתנו לסיעות הכנסת כך שהם יאפשרו קבלת מימון בחירות מוגדל וכן מתן הקלה לרשימות מועמדים חדשות בקבלת מימון להוצאות הבחירות.

    ח"כ אבי ניסנקורן הציג את ההצעות ואמר: "הלב נחמץ לי היום ואני חושב שלכל חברי הכנסת. אני חשבתי או לפחות קיוויתי שהחוקים שאני אעביר יהיו הצעות חברתיות ולא הצעות לפיזור הכנסת אבל בעת הזו זה מה שקורה. זה יום קשה לציבוריות הישראלית, כל צד חושב שהשני אשם ואני מבקש שננהג בממלכתיות ושנדע ימים טובים יותר".

    השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, והעיסוק שעוד נעסוק בו רבות בשאלה מי אשם ולמה, לא יועיל בנקודת הזמן הזו. אני כן רוצה לנצל את הבמה כדי להודות ח"כ ניסנקורן שבלב הכאוס לפחות ידענו להעביר את החוקים האלה בהסכמה וברוח טובה, ואולי זו קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה".

    בהצעה לפיזור הכנסת תמכו 50 ללא מתנגדים, בהצעת הבחירות לכנסת ה-23 תמכו 50 ו7 התנגדו. שתי ההצעות יועברו לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה שתדון בה. הוועדה המסדרת מתכנסת כעת.



    0 תגובות