הכנסת תתפזר הלילה בחצות

    ישראל רובין 1 Comment on הכנסת תתפזר הלילה בחצות

    אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון: הכנסת ה-22 תפזר את עצמה הלילה בחצות ומדינת ישראל תלך למערכת בחירות נוספת

    הכנסת צילום: דוברות הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם מאמצי הרכבת הממשלה לא יישאו פרי והמגעים האחרונים יכשלו, הלילה (רביעי) בחצות, תפקע אוטומטית כהונתה של הכנסת ה-22, ודקות קודם לכן תעביר הכנסת חוק שיקבע את תאריך הבחירות.

    כזכור, לפני מספר חודשים נקלעה מדינת ישראל למשבר פוליטי חמור עם היוודע תוצאות הבחירות החוזרות. מפלגות גוש הימין זכו יחד ב-55 מנדטים והתאגדו לבלוק ואילו מפלגות גוש השמאל זכו יחד ל-44 מנדטים. בתווך עומדים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. ליברמן והמפלגה המשותפת לא הצטרפו לאף גוש בהרכבת ממשלה.

    ראש הממשלה ויו"ר "הליכוד" בנימין נתניהו קיבל ראשון את המנדט מהנשיא להרכיב ממשלה. אך נכשל, כי ליברמן התעקש להקים ממשלת אחדות ולא הסכים להצטרף לממשלה צרה. בנוסף, בגוש השמאל לא נמצאה מפלגה שהסכימה לשבת עם נתניהו.

    יו"ר "כחול לבן" בני גנץ, שקיבל את המנדט לאחר כישלון נתניהו – נכשל אף הוא בהרכבת ממשלה. המפלגות הערביות לא הצטרפו אליו ומשכך לא יכול היה להשיג רוב. ממשלת אחדות, התרחיש עליו דיברו רבות מאז תוצאות הבחירות, לא קמה בגלל מחלוקות בין "הליכוד" ו"כחול לבן".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כבר מגעיל אותי הנוסח אם יהיה שנוי ברגע האחרון. איזי שנוי ואיזי בלוט ביבי סגר את הרפת על גוש העדר ואם לא יצליחו לפזר את העדר יהיה עשר בחירות כל תשעים יום ילה בית'ר ילה