- רדיו קול חי - -

בית שמש: ש"ס חתמו על הסכם קואליציוני; בדגל מאיימים לפרוש

הערב (שלישי) לאחר מו"מ ארוך בין הצדדים נחתם ההסכם על כניסת סיעת ש"ס לקואליציה בבית שמש של ראש העיר עליזה בלוך.

מסיעת ש"ס בעיר נמסר: "לפני זמן קצר חתמנו על הסכם קואליציוני עם ראש העיר דר' עליזה בלוך, מדובר בהישג אדיר של יו"ר התנועה שר הפנים והפריפריה הרב אריה דרעי הי"ו שמינה את המנכ"ל הרב חיים ביטון הי"ו שבסבלנות ובתבונה רבה הוביל את המשא ומתן עד לסיומו המוצלח".

בש"ס מרחיבים על ההישגים בהסכם: "אחריות על המועצה הדתית, הקמת המנהלת למבני דת, יו"ר ועדת מכרזים, תקציב לתרבות מורשת מן המזרח, משנה לראש העיר, הקמת ועדה לטיפול באפליה במוסדות החינוך ועוד ועוד..".

לסיום אומרים בש"ס, "אנו שמחים על ההזדמנות לשותפות אמיתית יחד עם ראש העיר המעוניינת בשותפותה של סיעת ש"ס בניהול העיר בית שמש, ולייצוג נאמן של כלל תושבי העיר".

מנגד בעקבות ההבטחות הקואליציוניות לש"ס שלטענת דגל מגיעות על חשבון ההסכם עם דגל, התכנסה הסיעה בעיר לישיבת חירום בלשכתו של יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בעקבות משבר האי-אמון. ח"כ גפני אמר בישיבה: "משבר האמון לא מותיר ברירה אחרת מלבד לשקול את צעדנו, הנציגים נשלחו להתייעצות עם הרבנים שליט"א

גפני ביקש לשמוע את חברי סיעת דגל התורה בבית שמש על שיתוף הפעולה בשנה האחרונה עם ראש העיר. נציגי דגל התורה טענו על קשיים בהתנהלות במהלך כל השנה האחרונה, דברים שהובטחו לדגל התורה בחלקם לא מומשו, הקצאות ביה"כ ושאר צרכי דגל התורה כמעט ולא זכו למענה בשנה האחרונה.

הנציגים תקפו את התנהלות ראש העיר מול מוסדות החינוך: "בקהילות העיר הוותיקה מצוקת מוסדות החינוך זועקת לשמים ובשנה האחרונה המצוקה החריפה עקב הגידול המשמעותי בשכונות ולמרות הבטחת ראש העיר לפתרון הדבר לא בא לידי ביטוי".

בנוסף: "הנציגים העלו שורת טענות רבות שהיוצא מהם הוא משבר אימון בראש העיר ופעם אחר פעם הבטחותיה אינם עומדים במבחן המציאות". בדגל אומרים הערב, "סיעת דגל התורה תפעל בכל כוחה למען ציבור תושבי העיר ולשגשוגה ופריחתה של העיר".

בישיבה השתתפו הרב מנחם שפירא מנהל המח' המוניציפאלית וסגרה"ע ב"ב, נציגי דגל התורה, הרב שמואל גרינברג משנה לראש העיר ויו"ר דגה"ת בבית שמש, הרב ישראל סילברסטין חבר מועצת העיר, הרב שלמה ברילנט חבר מועצת העיר הרב חיים זמורה חבר מועצת העיר והרב יוסי גולדהירש נציג דגה"ת למועצה הדתית.