טירוף מערכות: הצעת החוק לפיזור כנסת ה-22 הונחה על שולחן הכנסת

    איתי גדסי No Comments on טירוף מערכות: הצעת החוק לפיזור כנסת ה-22 הונחה על שולחן הכנסת

    חברי הכנסת מסיעות כחול לבן והליכוד הניחו את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22 על שולחן הכנסת. הבחירות השלישיות יתקיימו ב-ו' אדר. תקופת הבחירות תעמוד על 82 יום. כרגע אין מאמצים להקמת ממשלת ימין צרה או ממשלת אחדות

    הולכים לבחירות שלישיות צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה לפני פיזור הכנסת: לראשונה בתולדות המדינה לפני זמן קצר על שולחן הכנסת הונחה הצעת חוק, התפזרות הכנסת העשרים ושתיים השנייה במספר שלא הצליחה להקים ממשלה. את החוק הגישו חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מכלוף מיקי זוהר, מאיר כהן, שלמה קרעי וצבי האוזר.

    בשעות האחרונות אין מאמצים חדשים להקמת ממשלת אחדות, או ממשלת ימין צרה. ראש הממשלה התייאש מהסרבנות של כחול לבן וניסה את כוחו אמש מול ליברמן להקמת ממשלת ימין. ליברמן השיב כי ממשלת ימין צרה "היא צרה צרורה". נכון לעכשיו אפסו הסיכויים להקמת ממשלה.

    הצעת החוק קובעת כי הכנסת העשרים ושתיים תתפזר לפני גמר כהונתה ושהבחירות לכנסת העשרים ושלוש יתקיימו ביום ו' באדר התש"ף (2 במרס 2020).

    על פי החוק, תקופת הבחירות לכנסת נמשכת כ-90 ימים. בנסיבות החריגות שנוצרו, ולאחר שתי מערכות בחירות סמוכות שבהן לא כוננה ממשלה, תפוזר הכנסת העשרים ושתיים ויתקיימו בחירות חדשות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף (2 במרס 2020), כך שתקופת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש תימשך 82 ימים במקום 90 ימים.



    0 תגובות