- רדיו קול חי - -

ח"כ בכיר בליכוד: "אם בית המשפט יתערב – אתפטר מהכנסת"

יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר מתייחס לעתירות שהוגשו ליועץ המשפטי לממשלה ולבית המשפט העליון, בניגוד לחוק יסוד הממשלה – כנגד כהונת ראש הממשלה נתניהו תחת כתב אישום, ומצהיר כי אם בית המשפט או היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, יתערבו ויקבעו דבר מה בנוגע לכהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כעת, כשהוא תחת כתב אישום – הוא יתפטר מכנסת ישראל: "לא אשאר דקה חבר כנסת אם בג"ץ או היועמ"ש יחליטו לא לאפשר לנתניהו להרכיב ממשלה". לדבריו, אם נגיע למצב כזה לא תהיה שום משמעות לתפקידו הפרלמנטרי והוא יוותר חסר השפעה.

זוהר אומר גם, כי הציבור הוא זה שצריך לבחור את מנהיגיו, ולא שייך מצב בו משפטנים יקבעו מי יכהן כראש הממשלה: ‏"אני שומע את הקולות שקוראים ליועמ"ש ולבית המשפט העליון לקבוע שאסור לנתניהו לכהן כראש ממשלה או לחלופין שאסור להטיל עליו את המנדט להרכבה. תגידו, אתם השתגעתם? באמת נראה לכם הגיוני שיועצים משפטיים או בית המשפט צריכים להיות אלו שיקבעו מי יהיה רה"מ?!".

כזכור, כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הוגש לאחרונה כתב אישום בשלושה תיקים שונים בסעיפי שוחד מרמה והפרת אמונים. באם בית המשפט ירשיע את נתניהו בחלק מהתיקים – יהווה הדבר תקדים משפטי היסטורי לפיו סיקור חיובי בעיתון יכול להיחשב לעבירת שוחד – דבר השנוי במחלוקת גדולה בין משפטנים בעולם. בנוסף, לפי פרסומים שונים והדלפות מהליכי החקירות וממצאים נוספים – שאלות קשות עולות מעיון בכתבי האישום, שאלות המעמידות בספק את היותם תיקים תקינים לפי טענת משפטנים רבים.