- רדיו קול חי - -

בנט: "אנחנו נילחם על בניה ביו"ש"

שר הביטחון נפתלי בנט נאם היום (ראשון) בועידת מקור ראשון. בהתייחסו למצב הפוליטי אמר בנט שאסור להגיע לבחירות שלישיות: "שנת 2020 היא שנה עם איומים גדולים אבל גם הזדמנויות גדולות. אסור לנו ללכת לבחירות שיביאו אותנו להחמצת שנת ההזדמנות 2020. מפה אני קורא לאנשי הקוקפיט: אל תובילו את המטוס הזה שנקרא מדינת ישראל להתרסקות. אמנם אני הפוליטיקאי עם האינטרס הגדול ביותר לבחירות כיוון שאשאר בתפקיד שר הביטחון, אבל אני קורא לבני גנץ, גבי אשכנזי, משה יעלון ויאיר לפיד – עזבו את הכל. אין לנו מדינה אחרת. בואו היום לנתניהו, שבו עד שיוצא עשן לבן. איווט ליברמן – חזור הביתה. זה הדבר הנכון למדינת ישראל".

בנוגע למתיחות מול איראן אמר השר: "זה לא סוד שיש את איראן שמנסה לבסס טבעת אש מסביב לארצנו, היא כבר ביססה בלבנון והיא מנסה לבסס בסוריה, בעזה ועוד. אנחנו צריכים לעבור מבלימה להתקפה. אם נהיה נחושים נוכל להוציא את כוחות התוקפנות של איראן מסוריה. אין להם מה לחפש על גבולות מדינת ישראל. אנחנו אומרים לאיראן: סוריה תהפוך לווייטנאם שלכם. אם לא תצאו, אתם תתבססו ואתם תדממו כי אנחנו נפעל ללא לאות עד שתוציאו את כוחות התוקפנות מסוריה", איים בנט.

בנט התייחס לטילים שנורים מרצועת עזה לעבר ישראל ופרש את משנתו: "אנחנו רואים שבצד השני מתמידים באותם טפטופים. אנחנו צריכים להביא את אויבינו להבין דבר אחד פשוט – לא יורים על מדינת ישראל, ומי שיורה משלם מחיר. הרגלנו את אויבינו שזה בסדר. אנחנו צריכים לשנות את המשוואה, זה לוקח זמן אבל שאויבינו יבינו שלא יורים יותר על יהודים".

בנוגע להתיישבות היהודית מעבר לקו הירוק אמר בנט: "לצערי מאז 1981 אף ממשלה לא החילה ריבונות על סנטימטר מאדמת ארץ ישראל. גם פה צריך לעבור מבלימה להכרעה. יש היום מערכה על שטחי C אבל היא הייתה בנוכחות צד אחד – הפלסטינים. הם תכננו והם בנו. היום אנחנו אומרים: אנחנו עולים לזירה, אנחנו נילחם על שטחי C. אחרי עשרות שנים שלא בנו בית אחד בחברון, אמרתי לגופי הביטחון שהמדיניות שלנו היא בניה בחברון, ביהודה ושומרון ובארץ ישראל. וביצענו", הצהיר בנט.