- רדיו קול חי - -

שלושה שבועות לפני הפסטיבל נגמרו הכרטיסים • האזינו ל'אימתי'

עשרות אלפי אנשים צפויים לפקוד בעוד שבועיים וחצי את בנייני האומה לרגל י"ט כסלו – פסטיבל צמאה – שבוע החסידות הגדול של השנה.

יריד החסידות המסורתי יתקיים בימים מוצ"ש עד רביעי – י"ז-כ' כסלו, 14-18.11, והמארגנים השנה נדהמים במיוחד לרגל קצב המכירה המהיר של הכרטיסים ומצפים לעשרות אלפי המשתתפים שכבר רכשו את כל הכרטיסים ל-12 המופעים שיתקיימו.

לאור העובדה שאזלו הכרטיסים נפתחה רכישת כרטיסים לשידור המופעים במעגל סגור באולם מקביל למופע עצמו.

שיא המשתתפים נשבר בשנה שעברה עם למעלה משישים אלף משתתפים מכל הארץ, 20,000 מתוכם הן נשים. ביניהם דתיים, חילונים, חרדים, חסידים ומסורתיים. המקום יהפוך בימים אלו ל'פסטיבל חסידות צבעוני' המציע תכנית לכל אורך היום, הכוללת חוויית לימוד, מוזיקה, אמנות ותרבות.

הרב משה שילת, ממארגני האירוע אמר: "משנה לשנה אירועי י"ט כסלו- 'צמאה', הולכים ותופסים הכרה משמעותית בציבור ואין אחד שרוצה להחמיץ את החוויה המרוממת הזו. זה מרגש אותנו שהקהל מביע בנו אמון שוב ושוב ויודע שהוא יקבל את החוייה החסידית במיטבה. שפע רוחניות בכלים גשמיים משובחים"

אירועי צמאה יעמדו השנה בסימן 'נשמת כל חי' עם הוצאתו לאור של ספר הביאורים המהודר לתפילת הנאמרת בכל שבת וחג המלווה בביאורים חסידיים. הספר יחולק כשי למשתתפי המופעים.

אלבום צמאה 5 והאחרון בסדרה, יושק במהלך הפסטיבל, באלבום לוקחים חלק מיטב האמנים – אביתר בנאי, חנן בן-ארי, עמיר בניון, ארז לב-ארי, ביני לנדאו, אברהם פריד, שולי רנד, עקיבא ועוד.

כתמיד צפויות במקום תערוכות אמנות וכן ליווי מוזיקלי ברחבי בנייני האומה התורם לאווירה החסידית, אלף כותרים! של ספרי חסידות יימכרו כמידי שנה במחירים חסרי תקדים של פעם בשנה וכמובן כיבוד חם ועשיר הכולל חמין, מרק, שתיה חמה ועוגות, מוגש לכל אורך הערב ברחבי היריד.

בשיאו של היריד יתקיים המופע האנרגטי שלא תפסיקו לרקוד בו- 'צמאה', המופע יכלול עיבודים אישיים, חדשים ומרגשים לניגוני חב"ד בהשתתפות חנן בן ארי, אברהם פריד, יונתן רזאל נאור כרמי ועוד.

האירועים במוצ"ש, ראשון ורביעי ט"ז-י"ז, כ' כסלו, (14-15,18.12) מיועדים לנשים – והימים שני-שלישי י"ח- י"ט כסלו, (16-17.12) מיועדים לגברים.

עד לפסטיבל בינתיים אתם מוזמנים להאזין לאחד מסינגלים שיצאו מתוך האלבום בביצוע אברהם פריד לשיר 'אימתי קאתי מר' כשהפעם לראשונה מבצע אותו פריד בהגייה רגילה בעברית ולא בעבריס' ובעיבוד ישראלי – עכשווי, בהפקתו המוזיקלית של נאור כרמי, סינגל שמיני ואחרון מתוך צמאה 5.

זו הפעם החמישית בה לוקח פריד חלק בפרוייקט המוזיקלי צמאה, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהאלבומים עם הביצועים המיוחדים והזכורים – בדואט מרגש עם שולי רנד ל'אנעים זמירות', ביצוע חדש לניגון 'שאמיל', 'על הסלע הך', 'שובה ה' ' וכעת – הסינגל עם המילים החסידיות שטבע הבעל שם טוב והפכו לשם קוד בחב"ד.

הבעל-שם-טוב מספר באחת מאיגרותיו כי בראש השנה עשה 'עליית נשמה', והגיע עד היכלו של המשיח, ושאלו: "אימתי קאתי מר?" – מתי יבוא כבודו? ענה לו המשיח: "לכשיפוצו מעינותיך חוצה".

הלחן המקורי הוא ניגון ירושלמי, ופריד המבצע בסגנונו האישי המיוחד ומלא החיות את הניגון ושגם השנה יופיע במופע צמאה אמר: " ניגון 'אימתי קאתי מר' אותו זכיתי לשיר באלבום הנוכחי, שהוא למעשה האחרון בסדרת 'צמאה', הוא בעצם נקודת ההתחלה של כל י"ט כסלו ושל כל 'צמאה'. כשהבעל שם טוב, מייסד תורת החסידות מספר לעולם שהדבר הזה- של הפצת המעיינות החוצה לעולם כולו, מביא גאולה כשלעצמו! לא פחות!"

עוד אמר פריד בהתייחסות למופעי צמאה: "מופעי צמאה זה בעצם התוועדות חסידית גדולה. עם תזמורת והפקה ברמה הכי גבוהה שיש. זה שידוך טוב של רוחניות, התוועדות וניגוני חב״ד עם הגשמיות הגדולה שיש במקום. י״ט כסלו זה היציאת מצריים של החסידות והחסידים. ובכלל אין כמו הקהל הישראלי שמגיע במצב רוח טוב ומשתתף בשירה עם אנרגיות והתלהבות שיש רק לישראלים".

שמונה סינגלים יצאו בשנה האחרונה מהאלבום החמישי בסדרת צמאה, וכעת יוצא האלבום החמישי כולו לאחר הפסקה בת שנתיים מאז שיצא אלבום צמאה 4, וביניהם: "אכן אתה", הנשמה יורדת לתוך הגוף", "יוונים", 'ניגון לשבת קודש', "הללו", "אנא עבדא", "הבן יקיר לי אפרים", ו"אין עוד מלבדו".