- רדיו קול חי - -

400 מיליון: עסקת ענק עם צ'כיה על מערכות מכ"מ של ההגנה האווירית

בטקס חגיגי במשרד ההגנה בפראג, צ'כיה, חתמו היום (חמישי) שר ההגנה של  צ'כיה, סגן השר הצ'כי לרכש, וראש אגף היצוא הביטחוני 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס, על הסכם ביטחוני למכירת מערכות מכ"מ ישראליות לצבא צ'כיה. ההסכם בין המדינות כולל יצוא של שמונה מערכות מכ"ם MMR שפותחו בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית, בהיקף של כ-125 מיליון דולר (למעלה מ-400 מיליון ₪).

מערכות המכ"ם מתוצרת התעשייה האווירית, שמהוות חלק מרכזי ממערכות ההגנה הרב שכבתית של ישראל, 'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים', יסופקו למשרד ההגנה הצ'כי במהלך השנים 2021-2023. המערכות מתאימות לסנכרון עם מערכות ההגנה של 'נאט"ו' וישולבו, בין השאר, במערכות השליטה והבקרה של מדינות הברית. ההסכם בין המדינות כולל העברת טכנולוגיה וידע מישראל לצ'כיה ושיתוף פעולה תעשייתי שבמסגרתו כ-30% מרכיבי המכ"מים ייוצרו בצ'כיה בתעשיות ביטחוניות מקומיות, בהובלה ובאינטגרציה של התעשייה האווירית.

שר ההגנה של  צ'כיה: "ההסכם לרכישת שמונה מכ"מי "כיפת ברזל"הוא אחד מפרויקטי המודרניזציה העיקריים של צבא צ'כיה ובמיוחד של כוחות ההגנה האווירית שלנו. אני שמח מאוד שעם חתימת ההסכם אנו מתחילים בתהליך של סיום התלות במערכות רוסיות מיושנות ובמקביל מצטיידים במערכת מודרנית בעלת ניסיון מבצעי מוכח".

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל התעשייה האווירית: "מכ"ם ה-MMR מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ביותר ומשפר באופן משמעותי את אמינות התמונה האווירית והמודעות המצבית ומסוגל לטפל ביעילות במגוון רחב של מטרות. חתימת החוזה עם צ'כיה משקפת את הצלחתו של המכ"ם המהווה מרכיב מרכזי במערכות מסוג ברק, קלע דוד (שרביט קסמים) וכיפת ברזל. עד היום, נמכרו מעל ל-100 מערכות בעולם".15755471051345_b [1]