מרן ראש הישיבה: "דיין שיש בו פחד חוץ מהקב"ה – ירא אלוהים אחרים"

    עפר גדנקן 1 Comment on מרן ראש הישיבה: "דיין שיש בו פחד חוץ מהקב"ה – ירא אלוהים אחרים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדברים נאמרו במהלך כינוס היסטורי שנערך בביתו לייסוד המרכז לבוררות 'שלום ואמת' של ארגון הידברות. הכינוס נערך בהשתתפות הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א ובכירי הדיינים ופוסקי ההלכה בארץ ישראל.

    במעמד השתתפו הרבנים הגאונים רבי נפתלי נוסבוים, רבי שמאי קהת הכהן גרוס, רבי בנימין לוי, רבי זבדי'ה כהן, רבי אברהם דרברמדיקר והמנהל הרוחני של הידברות הגאון רבי ישעיה וינד שליט"א.

    בחרדת קודש נשמעו דבריו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה, חכם שלום הכהן שליט"א, המלווה את ארגון הידברות בעצה ובברכה מאז היווסדו, והעניק את תמיכתו וברכתו להקמת המרכז לבוררות.

    ראש הישיבה חזר והביע את הערכתו העמוקה לפעילות הקירוב של ארגון הידברות ובפרט לגאון רבי זמיר כהן, וציין כי הארגון פועל אך ורק בכפוף לדעת תורה ובהכוונתם וברכתם של מרנן ורבנן גדולי וחכמי הדור שליט"א, במטרה לזכות את הרבים ולהאיר את נשמות ישראל באור התורה והאמונה.

    הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף חיזק את ידיו של הגר"ז כהן, וציין בהתרגשות כי נכח במספר עצרות חיזוק שערך ארגון הידברות בתל אביב וראה את ההשפעה העצומה על הנוער המתקרב ליהדות בזכות פעילותו של הגר"ז. "הרב ימשיך ביתר שאת וביתר עוז לזכות את הרבים. עוד עצרת ועוד שיעור תורה ובכך נקרב בס"ד יהודים לאביהם שבשמיים" סיים הראשל"צ.

    דייני הערכאה העליונה במרכז לבוררות: הגאון רבי ציון בוארון, הגאון רבי נפתלי נוסבוים, הגאון רבי בנימין לוי, הגאון רבי ניסים בן שמעון, הגאון רבי זמיר כהן והגאון רבי אברהם דרברמדיקר שליט"א.

    הגאון רבי אשר וויס, גאב"ד 'דרכי הוראה' חתם אף הוא על מכתב היסוד של המרכז, והוסיף בכתב ידו כי: גם אני מצטרף לדברי הרבנים הגאונים, בנחיצות מפעל גדול זה, ביודעי ומכירי חלק מהרבנים העושים עבודת קודש שיש בו להרבות שלום בעולם ולקדש שם שמים.

    הגאון רבי נפתלי נוסבוים, אב"ד 'נתיבות חיים', ציטט את הגמרא במסכת שבת (י' ע"א) "כל דיין הדן דין אמת לאמיתו כאילו נעשה שותף להקב"ה במעשה בראשית" וציין כי המרכז לבוררות 'שלום ואמת' ידון בעז"ה דין אמת לאמיתו ויעמוד לרשותם של יהודים בכל רחבי הארץ, וזה דבר גדול מאוד וחשוב מאוד.

    הגאון רבי זמיר כהן הודה למרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א על התמיכה והסיוע לכל אורך הדרך, הן בפעילות הקירוב וזיכוי הרבים של ארגון הידברות, הפועל להפיץ תורה ואמונה בקרב רבבות יהודים בכל העולם, והן בהקמת המרכז לבוררות 'שלום ואמת', שייתן בעז"ה מענה הלכתי נגיש וקרוב באמצעות רשת של דיינים מכל רחבי הארץ.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מצווה להפיץ למען הצלת עם ישראל