נתניהו: "אם נלך לבחירות – ננצח"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "אם נלך לבחירות – ננצח"

    טרם עלייתו למטוס בדרכו לליסבון אמר ראש הממשלה נתניהו: "הצענו הצעות נדיבות לכחול לבן אך הם לא זזים מילימטר, בגלל איש אחד – יאיר לפיד" | וגם: "אם לא תקום ממשלה לבסוף – נלך לבחירות וננצח"

    נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (רביעי) לביקור מדיני בליסבון. טרם המראתו שוחח ראש הממשלה עם כלי התקשורת במקום, ואמר: "ליברמן יכול לעשות ממשלה איתנו, זאת החלטה שלו. המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות – ננצח בהן".

    נתניהו הוסיף כי הוא פועל כל העת לאחדות, אך לדבריו במפלגת 'כחול לבן' לא מוכנים להתפשר על כלום: "אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי – יאיר לפיד. זה מצער".

    ראש הממשלה הוסיף ואמר, כי לדעתו אם נלך לבחירות שוב הימין ינצח, אך הוא אינו חפץ בבחירות חוזרות משום שהם רעות למדינה: "אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי", אמר נתניהו.

    "אני יוצא עכשיו לליסבון, שם אפגש עם ראש ממשלת פורטוגל", אמר והוסיף פרטים על מסעו, "אבל היעד העיקרי זה קודם כל להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו".

    כמו כן אמר כי: "ביום ראשון שוחחתי עם הנשיא טראמפ. השיחה נסובה בעיקר על איראן. המשך השיחה הזאת, עם פומפאו, תתמקד קודם כל באיראן ובעוד שני נושאים: ברית הגנה עם ארה"ב, שאני רוצה לקדם, וגם הכרה אמריקנית עתידית על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. אלה נושאים חשובים מאוד, אנחנו מטפלים בהם כל הזמן. ויש גם נושאים אחרים שאני לא אפרט כאן". 

    במענה לשאלת אחד העיתונאים במקום השיב רה"מ נתניהו: "הנשיא טראמפ מפעיל לחץ עצום על איראן דרך הסנקציות. זה ברור. אנחנו רואים את האימפריה האיראנית מתנדנדת. יש הפגנות בטהראן, הפגנות בבגדד, הפגנות בביירות. חשוב להגביר את הלחץ הזה נגד התוקפנות האיראנית. אנחנו גם רואים שאיראן שואפת להתקדם בפיתוח פצצות גרעיניות ובפיתוח טילים בליסטיים, כולל טילים מדויקים. אנחנו חייבים להתנגד לזה והדרך לעשות זאת היא באמצעות הגברת הלחץ".

    לסיום התייחס ראש הממשלה למדינות שמקילות את הסנקציות על איראן וגינה אותן: "אני גינתי שש מדינות אירופאיות שמחלישות את הסנקציות האמריקניות במקום להגביר אותן. זה לא צודק. אמרתי ואני חוזר על דבריי היום: שיתביישו להן. שעה שאנשים מסכנים את חייהם ומתים ברחובות טהראן, המדינות הללו מתחזקות את המשטר הרודני הזה ותומכות בו. אסור לתמוך ברודנים מטהרן עכשיו. יש להפעיל עליהם לחץ".

    בתוך כך, בשל נסיעת ראש הממשלה, ישיבת מרכז הליכוד שתוכננה, תתקיים לבסוף ביום ראשון בשעה 18:00.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שוטה ומטורף הביב העלוב הלזה.
      כבר אמר זאת בפעם הקודמת.
      מה בכלל הוא מחפש עדיין בזירה הפוליטית לאחר שני הפסדים רצופים – וללא שום תכנית אמתית לשינוי המצב.
      ובפרט לאור קריאתו הצודקת לאולמרט בשעתו להתפטר, במצב הזה בדיוק!