גנץ הודיע: "מתנגד לברית ההגנה עם ארה"ב שמקדם נתניהו"

    איתי גדסי No Comments on גנץ הודיע: "מתנגד לברית ההגנה עם ארה"ב שמקדם נתניהו"

    יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הודיע בישיבת סיעה כי הוא מתנגד לברית ההגנה שמקדם נתניהו במרץ מול הבית הלבן, הנימוק: "חשש לכבילת ידיה של ישראל באזור"

    צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברית ההגנה על השולחן: יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הודיע על התנגדותו לברית ההגנה עם ארה"ב שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר וצוותים בבית הלבן.

    גנץ אמר היום בישיבת סיעה, "כחול לבן בראשותי לא תתמוך בהסכם בינלאומי שיגביל את פעולתה של מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להגן עליה מול האיומים העומדים מולה. יש לי הערכה עמוקה ליחסים האסטרטגים עם ארצות הברית, בת בריתנו שאיתה אנו חולקים ערכים זהים ואינטרסים משותפים".

    גנץ הביע את חששותיו מההסכם בנימוק, "אבל חשש כבד עולה, כי ראש ממשלה שעסוק בעצמו, יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון בניגוד לעמדה שהביעה מערכת הביטחון לאורך עשרות שנים".

    יש לציין כי במערכת הביטחון ישנם המתנגדים להסכם מחשש שישראל תהיה כבולה בפעולותיה במזרח התיכון ובנוסף יש החוששים כי ישראל תיאלץ להילחם במלחמות לא לה.

    מנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם במרץ את ההסכם, שעדיין לא מכירים במערת הביטחון ובסיסו הוא הגנה הדדית שבעיקרה ארה"ב תעמוד לצידה של ישראל בכל מלחמה ותיתן לה את העזרה הדרושה. עם יציאת ארה"ב מהאזור, הסכם כפי שמקדם ראש הממשלה יביא לברית הגנה קבועה גם לאחר יציאת ארה"ב".



    0 תגובות