מערכת עקיפת החוק: מנדלבליט מתנגד למועמד שהציג שר המשפטים

    איתי גדסי No Comments on מערכת עקיפת החוק: מנדלבליט מתנגד למועמד שהציג שר המשפטים

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט הוציא הודעה ארוכה ומפותלת, בה ניסה להסביר מדוע יש רק מועמד אחד שהוא מעוניין בו שצריך להיות מ"מ פרקליט המדינה. בשורת נימוקים הצביע מנדלבליט על יושר אישי, אי תלות בשלטון ויכולת מנהיגות. מנגד היועמ"ש לא הסביר מדוע המועמד של שר המשפטים לא עונה על הדרישות

    צילום: פלאש 90
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהודעה ארוכה וחריגה הכריז היועמ"ש כי הוא מתנגד למועמדותו למ"מ פרקליט המדינה, הפרקליט הבכיר רז ניזרי שעליו הכריז שר המשפטים אמיר אוחנה. בשורת נימוקים מפותלים מנסה היועמ"ש להסביר כי כל מועמד לפרקליט צריך שיהיה בעל יושר אישי ויכולת מנהיגותית מוכחת ושלא תלוי בשלטון. מנדלבליט לא טרח להסביר מדוע רז ניזרי לא עונה על ההגדרות הללו.

    וכך כותב היועמ"ש: "המאפיינים המיוחדים של משרה זו, בדגש על תחום אכיפת החוק, באים לידי ביטוי גם בדרך המינוי לה, שנקבעה באופן שיש בו כדי להבטיח את העצמאות. המקצועית של פרקליט המדינה ואת אי-תלותו ברשויות השלטון להן הוא משמש כשומר סף.
    בהתאם לכך, נקבע בהחלטת הממשלה כי המינוי למשרת פרקליט המדינה יעשה באמצעות ועדת איתור מיוחדת, שבראשה עומד היועץ המשפטי לממשלה".

    מנדלבליט ממשיך ואף מכריז מי המועמד שצריך להיות, תוך עקיפת סמכותו של השר הממונה. וקובע כי עו"ד שלמה למברגר הוא המועמד המתאים למשרה הרמה. מדובר באחת הפעמים בה נראית בבירור איך נלקח מהרשות המחוקקת והריבונית את האפשרות לשלוט, והפיכת ישראל למדינת פקידים השולטים בה ביד רמה.

    מוקדם יותר הכריז שר המפטים אמיר אוחנה על מינויו של עו"ד רז ניזרי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה: "בשבועות האחרונים הודעתי ליועץ כי בכוונתי למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, כפי שהחוק מורה, וכי אין לי כוונה לבקש את הארכת כהונתו של פרקליט המדינה הנוכחי".

    עוד הוסיף אוחנה: "אין גם כל סבירות ברעיון להותיר את הגוף החשוב והמשמעותי – הפרקליטות – ללא מנהל שיעמוד בראשו. המדובר במשרה בכירה שלעומד בראשה ישנן סמכויות סטטוטוריות".

    שר המשפטים סיפר על הדרך שעשה בחודשים האחרונים: "לאורך החודשים האחרונים בדקתי מרחוק מועמדים היכולים בעיני למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה, והגעתי לחמישה שמות. ארבעה מהם מכהנים בפרקליטות ואחד מהם הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה".

    ואלו השמות:

    שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים.
    רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.
    אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז.
    דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
    אושרה גז – איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב.



    0 תגובות