סער: "פריימריז עכשיו"; ח"כ זוהר: "חברי המרכז יכריעו"

    איתי גדסי 2 Comment on סער: "פריימריז עכשיו"; ח"כ זוהר: "חברי המרכז יכריעו"

    המרד בליכוד: ח"כ גדעון סער פנה ליו"ר מרכז הליכוד בבקשה דחופה לקיים פריימריז עוד לפני שתסתיים תקופת "21 הימים"

    השר לשעבר, גדעון סער צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) פנה ליו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ ביוזמה דחופה לכנס את מרכז הליכוד על מנת לקבוע פריימריז בזק לראשות הליכוד עוד לפני תום תקופת 21 הימים, בהם כל ח"כ יכול להגיש לנשיא 61 חתימות ולקבל את המנדט להרכבת ממשלה.

    זאת, בהמשך לדבריו הפומביים בנושא. ח"כ סער הדגיש בפנייתו כי בכוחו של מהלך זה למנוע התדרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות אותן הגדיר רה"מ נתניהו רק לפני ימים ספורים כ"טירוף מערכות".

    סער הוסיף, כי מאחר שניתן להקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית יש לפעול לסיום המשבר הפוליטי במדינה הנמשך כבר כשנה.

    לטענת סער ניתן לקיים פריימריז כאלה תוך כשבועיים. בפניה הזכיר סער כי בשנת 2002 התקיימו פריימריז (בין רה"מ דאז שרון לשר דאז נתניהו) תוך כשלושה שבועות כשמספר החברים בעלי זכות הבחירה היה אז כמעט פי שלושה מאשר היום.

    סער ביקש מכץ לבוא בדברים עם מנהלת הליכוד לקידום הרעיון באופן מעשי "למען טובת התנועה והמדינה".

    יו"ר סיעת "הליכוד", ח"כ מיקי זוהר הגיב על דברי סער ואמר: "מפלגת הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. כל מי שחושב שהוא ראוי רשאי להתמודד. בהתאם לחוקת הליכוד, חברי המרכז צריכים להכריע, אבל לא ייתכן שיערכו פריימריז רק לראשות התנועה. ולכן ההחלטה של חברי המרכז תהיה רק לגבי פריימריז מלאים".

    בנוגע לאובדן אמון הציבור בפרקליטות ובמשטרה, וטענותיו של ראש הממשלה נתניהו על אכיפה בררנית אומר זוהר: "אנחנו יכולים לסמוך על המשטרה ועל הפרקליטות. אבל בכל פעם שיכנס למשוואה איש מפורסם או איש ציבור, למשטרה יש אין-ספור תקלות".

    "אני רוצה שהציבור ישפוט ויכריע מי יהיה ראש הממשלה שלו. אני קורא לנתניהו להגיש בקשת חסינות ושהציבור יכריע", אומר זוהר.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נתניהו לא יוכל לשפר את התוצאה בבחירות נוספות והוא בעצמו יכול לדרדר את הליכוד לתוצאה שבין 15-20 מנדטים. יש אנשים שפשוט התבלבלו בין נתניהו לגדעון סער.
      הסיכוי שגוש הימין יקבל תוצאה יותר טובה בבחירות שלישיות עם נתניהו הוא אפסי.
      מה ההיגיון להשאיר את נתניהו בראשות הליכוד? הייתכן שנתניהו ישפר את תוצאות הבחירות לטובת הליכוד או את מצב גוש הימין כשמעל ראשו מרחף כתב אישום?
      מי שחושב כך מנותק לחלוטין מהמציאות. אם נתניהו סבור שהוא יכול לנצח שייגש לפריימריז של הליכוד ושינסה לזכות מחדש באמון מצביעי הליכוד אבל נתניהו מפחד לגשת לפריימריז כי סיכוייו לנצח נמוכים מאוד. נתניהו הימר שלא ינסו להתמודד מולו והתגלה כנמר של נייר כאשר בידו מצג שווא של גוש חוסם ו2 כישלונות בהרכבת הממשלה. נתניהו יודע בעצמו בוודאות שהליכוד בראשותו יקבל פחות מנדטים בבחירות הבאות ותומכיו שהלכו שבי אחריו בלי משים מגישים את השלטון לגנץ.
      מי שמפחד לגשת לפריימריז ומנסה להשתיק את מתנגדיו אינו יכול לזכות בבחירות הכלליות.

    2. 1

      ממתי הפך מרכז הליכוד לקרנות המזבח של נתניהו.
      האם חברי המרכז גידלו קרניים?