אושר: פיצויים לעסקים בעוטף עזה; המסעדנים ברכו את גפני • צפו

    איתי גדסי 1 Comment on אושר: פיצויים לעסקים בעוטף עזה; המסעדנים ברכו את גפני • צפו

    ועדת הכספים אישרה את מתווה הפיצויים למסעדנים ובעלי האולמות באזור עוטף עזה בעת הסלמה ביטחונית | בעל מסעדה בעוטף: "היום החזרתם לנו את הגאווה", יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני: תודה לכם בעלי העסקים בעוטף, אתם מחזקים אותנו"

    20:28
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אחר סירוב מוועד הישיבות וגדולי ישראל: שרים נפגשו עם הרב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה למסעדנים ובעלי האולמות בעוטף עזה. וועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום את התקנות המעגנות פיצויים בגין נזקים עקיפים שספגו עקב פגיעה בפעילותם נוכח סבבי ההסלמה בדרום. התקנות יחולו רטרואקטיבית, החל מחודש מאי 2018, ויהפכו לחלק בלתי נפרד מהתקנות הקבועות.

    הפיצויים מעוגנים במסגרת תיקון בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים, הנוגעות ליישובי ספר (0 עד 7), הן בדרום והן באזורים אחרים בארץ, כגון בצפון, הנמצאים בקרבה כזו לגבול.

    במסגרת מנגנון הפיצוי שפעל עד לתיקון היום, אולמות וגני אירועים, מוסדות תרבות ומסעדות היו זכאים לפיצוי בגין נזק עקיף, רק בגין הפסקת פעילות בת יותר משבוע. (מכורח התנאים המנגנון לא הופעל בפועל).

    במסגרת התיקון שהובילה ועדת הכספים, נקבע כי אולמות וגני אירועים, ומוסדות תרבות ופנאי יהיו זכאים לפיצוי בגין נזק ממשי שנגרם להם עקב כל ביטול של אירוע או פעילות, אם ניתנה הוראה של פיקוד העורף. בנוסף יהיו מוסדות אלה זכאים לפיצוי בגין נזק אחר (מעבר לביטול) שנגרם להם בעקבות הפסקת פעילות של למעלה מ-24 שעות בגין הוראה כזו.

    לגבי מסעדות נקבע כי גם תהיינה זכאיות לפיצוי בגין הפסקת פעילות של 24 שעות בגין הוראת פיקוד העורף. לגבי חומרי גלם שהתקלקלו לא תידרש הפסקת פעילות כדי לקבל זכאות לפיצוי.

    הפיצוי הינו על הנזק הממשי שיוכיחו – אם זה בהוכחה על סמך ירידה במחזורים ופגיעה בהכנסות העסק.

    כלל הפיצויים יופעלו רטרואקטיבית החל מחודש מאי 2018.

    כזכור, ועדת הכספים קיימה שורת דיונים לקידום הפיצויים, בתחילה הצהירו אנשי רשות המיסים, כי אמנם ישנם עסקים מענפים אלה שנפגעו, אך אין מובהקות לדבר, ולא ניתן להפעילה פרטנית במקרה של ענפים אלה. חברי הוועדה מתחו ביקורת קשה על עמדה זו, ולדרישתם גיבשה הוועדה הצעת חוק, המסדירה פיצויים עבור ענפים אלה. בעקבות פועלה של הוועדה, הגיעו הצדדים כאמור לסיכום בדבר פיצוי בתקנות הקבע הקיימות.

    במהלך הדיון היום, הודו חברי כנסת על הנעשה, וחלקם מתח ביקורת על הימשכות ההליכים, עד לקביעת התקנות.

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני מודה לכל הגורמים הנוגעים לדבר, בראש ובראשונה אני מודה לכם המסעדנים ובעלי האולמות, זה שאתם שם ולא זזים מהמקום, אתם מחזקים אותנו. מגיעים לכם כל התודות".

    ניר שוחט, מסעדן, אמר בדיון: "אני מודה לכל אחד ואחת מכם על מה שעשיתם עבורנו. כולנו תושבי העוטף, חלקנו דתיים, חילונים, שמאל, ימין אך כולנו נושאים את דגל הישראלי הגאה. בשנתיים האחרונות נכנס בישראלי הגאה איזה ספק, כי לא הרקטה הכניעה אותנו, אלא ההבנה שהמדינה מפקירה אותנו. היום החזרתם לנו את הגאווה. תושבי העוטף מבקשים שאם אנחנו בדרך לבחירות שלישיות, אז שהפעם אנחנו רוצים שהם יהיו על פתרון של ממש".



    1 תגובות

    מיין תגובות