הרשימה המשותפת נגד הצהרת פומפאו: מנוגד לחוק הבינ"ל

    איתי גדסי 5 Comment on הרשימה המשותפת נגד הצהרת פומפאו: מנוגד לחוק הבינ"ל

    הצהרת מזכיר המדינה פומפאו על חוקיות ההתנחלויות; הרשימה המשותפת מגנה בחריפות: "המשך ישיר למגמת התמיכה הבלתי מסויגת של ממשל טראמפ בימין הקיצוני בישראל בהנהגת נתניהו"

    ראשי הרשימה המשותפת צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרשימה המשותפת מגנה בחריפות את הצהרת ארה"ב הלילה בעניין חוקיות ההתנחלויות בגדה המערבית.

    לדברי המפלגה "הרשימה המשותפת רואה בהצהרה אומללה זו, הן מבחינת תוכנה והן מבחינת עיתויה, כהמשך ישיר למגמת התמיכה הבלתי מסויגת של ממשל טראמפ בימין הקיצוני בישראל בהנהגת נתניהו. ממשל טראמפ מתיישר לצד המתנחלים מול כל מדינות העולם והקהילה הבינלאומית".

    ברשימה המשותפת מוסיפים ואומרים שלטענתם הצהרה זו אינה מיישרת קו עם החוק הבין לאומי: "הצהרה זו מנוגדת לחוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם לאורך השנים. היא מפרה את אמנת ז'נבה הרביעית, אמנת רומא והחלטות מועצת הביטחון. ההצהרה מרחיקה את הסיכוי לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות שזוכה לתמיכת הרוב המוחץ של מדינות העולם".

    לדבריהם, ההתיישבות היהודית באזורי יהודה ושומרון היא המכשול העיקרי לתהליך השלום: "ההתנחלויות הן מפעל קולוניאליסטי בלתי חוקי על אדמות פלסטיניות, ומהוות המכשול העיקרי להשגת שלום והסדר מדיני בין שני הצדדים. שום הצהרה של ממשל אמריקני הזוי לא תשנה את המציאות בה הכיר כל העולם כולו: מדובר בכיבוש לא חוקי ובמפעל התנחלויות לא חוקי גם הוא", תוקפים ברשימה המשותפת.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      לירות טילים על אזרחי ישראל מנוגד לחוק הבינלאומי. אבל הערבים כמו ערבים אוהבים לציין את החוק הבינלאומי כשנוח להם ולהתעלם ממנו כשנוח לו. הרשימה המשותפת צריכה לצאת מחוץ לחוק ומוביליה צריכים להישפט ולהיתלות בגין בגידה ותמיכה באויב בעת מלחמה

    2. 4

      ראשית מעולם להיתה כאן בארץ ישראל מדינה ערבית, המוסלמים הם אספסוף שפלש לכאן בימי שלטון העותמנים (הטורקים) ואח"כ האנגלים, במלחמת העצמאות זה אך קמה במדינה , לא היה צבא מסודר הירשנים נלחמו וכבגו את יהודה ושומרון וגם את ירושלים
      זה שהחליטו האירופאים שמגיעה למוסלמים האלה מדינה , אאז שיקצו להם אדמות באירופה ויקימו להם מדינת פלישתין. למוסלמים שחיים כאן בארץ ישראל אין שום זכות על האדמות אלה אדמות של ארץ ישראל והן של עם ישראל . מי שכבש את הארץ זה המוסלמים של ירדן , אז שילכו לשם עודה וטיבי וכל ה"עם" שלהם אספסוף שהגיע לכאן מארצות ערב .

    3. 1

      ממש מפתיע שהמשותפת מתנגדת להצהרת טראמפ.
      לגביהם כל המדינה לא חוקית.
      הם ממש שומרי חוק. מעודדים שאהידים לרצוח אזרחים וילדים. ועראפת רב המרצחים מתווה הדרך שלהם.
      אז שיגידו.
      עם ישראל חי .והגייס החמישי יעלם